انجام بیش از ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی در شهرضا

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۴۰ عملیات آتش‌نشانی در این شهرستان انجام شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۴۰ عملیات آتش‌نشانی در این شهرستان انجام شده است.
به گزارش ایمنا مجتبی فخاری پیش از ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: از ابتدا تا پایان شش ماه نخست امسال، ۱۹ مورد حریق منزل در شهرضا اتفاق افتاد که تلاش آتش‌نشانان، منجر به مهار این حوادث و نجات ۲۳ نفر از شهروندان از آن‌ها شد.
وی با بیان اینکه در ۱۸ مورد عملیات نجات از حوادث آسانسور یا محبوسی در اتاق و کارگاه، ۲۲ نفر نجات یافتند، تصریح کرد: در این مدت ۳۶ مورد حمله مار و زنبور و جانوار وحشی و ۴۱ حادثه حریق انبار و ضایعات توسط عوامل امداد و نجات این سازمان، مهار شده است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا خاطرنشان کرد: در ۲۴ حادثه تصادف جاده‌ای و واژگونی خودرو، سه نفر فوت و ۴۲ نفر نجات پیدا کردند، این در حالی است که در سه حادثه انفجار مغازه و منزل یک نفر جان خود را از دست داد.
فخاری اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال مجموعاً ۲۵ نوع حادثه در شهرضا منجر به بروز ۲۴۰ حادثه مختلف شد که آتش نشانان این سازمان، موفق به نجات ۱۲۸ نفر از حادثه‌دیدگان آن‌ها شدند و متأسفانه چهار نفر نیز جان خود را در این حوادث از دست دادند.
وی انجام بازدید با هدف رفع نواقص ایمنی منازل مسکونی و تجاری را از وظایف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برشمرد و افزود: در شش ماه ابتدایی امسال، ۳۲۲ مرحله بازدید از اماکن مختلف در شهرضا انجام شد که از این تعداد، ۱۹۱ مورد مربوط به ساختمان‌های مسکونی و تجاری و ۱۷ مورد مربوط به اماکن صنفی و صنایع بوده است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا ادامه داد: از ۳۲۲ مرحله بازدید اماکن مختلف، ۱۱۴ مورد مربوط به بررسی نقشه معماری و تأسیسات آپارتمانی بوده که همه موارد رفع تقص و تأیید شده و در سایر موارد، ۲۲۷ مورد تأیید شده و ۹۴ مورد نیز به دلیل وجود نواقص ایمنی، رد شده است.
فخاری تأکید کرد: متأسفانه بی‌توجهی به موارد ایمنی در ساخت و ساز و ایمنی سازه در هنگام بهره‌برداری، باعث افزایش حوادث حریق در ساختمان‌ها، بویژه آپارتمان‌ها شده است، این در حالی است که متولیان ساخت و ساز موظف به رعایت اصول ایمنی و ایجاد امکان دسترسی برای خودروها و امدادگران آتشنشانی به محل حادثه هستند.
وی با اشاره به نقش مؤثر آموزش در پیشگیری از حوادث و کاستن از تلفات جانی و مالی ناشی از آن‌ها، یادآور شد: بی‌اطلاعی ساکنان ساختماها مسکونی و تجاری از مسایل ایمنی از عوامل مهم بروز حادثه و افزایش خسارات جانی و مالی در زمان بروز حریق است، این در حالی است که شهروندان باید قبل از خرید هر واحد مسکونی یا تجاری، از اخذ استعلام ایمنی آتشنشانی برای آن، اطمینان حاصل کنند.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا از آموزش ۵۱۸ نفر در شش ماه نخست امسال خبر داد و در ادامه افزود: از این تعداد برای ۱۵۰ نفر در حوزه اصناف، ۲۲۸ نفر در مهدهای کودک و پیش‌دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، ۴۰ نفر از کارگران صنعتی و ۱۰۰ نفر در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا، دوره‌های آموزشی ایمنی و اطفاء حریق برگزار شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار