کمیته امداد به جای ماهی دادن، ماهی گیری را به مدد جویان آموزش دهد

فرماندار آران و بیدگل گفت: کمیته امداد باید سعی کند ماهی گیری را یاد بدهد نه این که دنبال توزیع ماهی باشد و عده‌ای را با کمک‌های مادی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل بایبوردی عصر روز گذشته(سه‌شنبه) در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام (ره)، اظهار کرد: مردمی مکتبی هستیم و در دین، شریعت و آیین ملی و مذهبی ما کمک به هم نوع به صورت مدام مورد تأکید قرار گرفته است.
وی افزود: این چیز کوچکی نیست که رهبر و پیشوای ما با پای خود به دیدار محرومان می‌رفتند و تا حد توان از دارایی و حق خود را حتی به کسانی می‌بخشیدند که توان کار و زندگی نداشتند و با قرص نانی دلشان را شاد می‌کردند.
فرماندار آران و بیدگل به نقش کمیته امداد در جامعه اشاره کرد و گفت: این از شاهکارهای امام راحل بود که مکانی را برای رفع نیاز محرومان در نظر گرفتند و نشان از عمق توجه ایشان به کرامت انسان‌ها به خصوص نیازمندان بود که ایشان حتی با وجود منابع عظیم کشور به یاد محرومان و مستضعفان بودند و همیشه کوخ‌نشینان را به کاخ نشینان ترجیح می‌دادند. ایشان هشدارهای زیادی در طول حیات خود برای حفظ کرامت و توجه به این قشر به مسئولان دادند.
بایبوردی به وضعیت کمیته امداد امام (ره) در آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: با وجود کارخانه‌های عظیم و شرکت‌های زیاد در سطح شهرستان بودن بیش از چهار هزار مددجو زیاد است. باید سعی کنیم از ظرفیت‌های خیران و افراد توانمند بیش از این استفاده کنیم، حتی توان این را داریم که اولین شهر بدون مددجو و تحت پوشش را داشته باشیم و با داشتن این امر یک رؤیا نیست.
وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده دولت در شهرستان آماده همه نوع همکاری در حد توان خود هستم و باقی دستگاه‌ها را نیز همسو می‌کنم تا بتوانیم به کمک هم نفش بالانسی که کمیته امداد باید ایفا کند انجام شود٬ شما نیز سعی کنید با صبر و حوصله و تکریم ارباب رجوع بیش از پیش به محرومان خدمت کنید که این قشر بیش از سایر افراد جامعه در معرض تهاجم فرهنگی هستند. باید کمک کنیم که این افراد از قطار انقلاب پیاده شوند٬ دشمن با جنگ اقتصادی سعی دارد این جامعه محروم را از انقلاب دور کند و وظیفه ما نسبت به قبل خیلی سنگین‌تر شده است.
فرماندار آران و بیدگل گفت: کمیته امداد باید سعی کند ماهی گیری را یاد بدهد نه این‌که دنبال توزیع ماهی باشد و عده‌ای را با کمک‌های مادی حمایت کند. خوشبختانه این نگاه توسط این سازمان بزرگ و نهاد انقلابی چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و با کمک به اشتغال و خودکفایی مددجویان سعی در خودکفا کردن فرد نیازمند دارند و به واقع ماهیگیری را آموزش می‌دهند.
بایبوردی خاطرنشان کرد: در این راه هر کاری در زمینه جذب منابع و همکاری ادارات بتوانم به نهاد کمیته امداد انجام می‌دهم و حتی حاضرم در ایجاد و توسعه کارگاه‌ها و بازارهای تولید مددجویان همفکری و کمک کنم تا بتوانیم با ایجاد بازارهای فصلی و موقت و پایدار به اشتغال نیازمندان کمک کنیم که زمینه حمایت از تولید کالای ملی را نیز به دنبال دارد و با یک تیر دو نشان می‌زنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار