900 مورد حادثه در اردستان رخ داده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: حوادث شهرستان اردستان در یک سال گذشته 900 مورد بوده است که آمار خیلی بالایی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: حوادث شهرستان اردستان در یک سال گذشته 900 مورد بوده است که آمار خیلی بالایی است.
به گزارش ایسنا ، مهیار حاجی مالیان عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه کارگروه جامع ایمن در شبکه بهداشت و درمان اردستان، اظهار کرد: جامع ایمن جامعی است که آمار مرگ و میر در اثر سوانح یا صفر باشد یا نزدیک صفر.
وی افزود: متأسفانه در سطح شهرستان اردستان آمار مرگ و میری که در سوانح داریم در گروه سنی 30 تا 59 سال رده اول را دارد. در گروه 30 تا 70 سال که در تمام دنیا بیماری‌های قلبی مقام اول را دارد و در رده دوم بیماری‌های مزمن وجود دارد ولی در اردستان این رده را به حوادث اختصاص داده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه حوادث شهرستان در یک سال گذشته 900 مورد بوده است که آمار خیلی بالایی است، گفت: این حوادث شامل حوادث ترافیکی، غرق شدگی، خفگی، سقوط از ارتفاع و آمار خودکشی و مرگ و میر در خصوص مواد مخدر است که همگی در یک سال گذشته در شهرستان اردستان بوده است.
حاجی مالیان با اشاره به اینکه بالاترین آمار تصادفات و حوادث را راکبین موتور سوار و خودرو سواران و عابران پیاده به خود اختصاص داده‌اند، تأکید کرد: این آمار نشان می‌دهد که علت اصلی تصادفات و مرگ و میر را می‌توانیم با یک قانون سخت از طرف راهنمایی و رانندگی یا ایجاد موانعی که بتواند خودرو و موتورسیکلت را محدود کند کاهش دهیم.
وی لزوم شرکت همه اعضای کارگروه را ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از عواملی که می‌تواند در برخورد قانونی با تخلفاتی که منجر به تصادفات می‌شود مؤثر باشد حضور منسجم اعضای کارگروه است. همچنین نظرات کارشناسی نیز می‌تواند در پیشبرد اهداف کارگروه تأثیر گذر باشد.
همچنین معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان در این جلسه گفت: زندگی انسان امروز با شاخصه‌های امنیت، سلامت، محیط زیست و رضایت‌مندی اندازه‌گیری می‌شود که هرچقدر شاخص‌ها بالاتر باشد سطح ارتقا زندگی برای انسان‌ها بیشتر است.
علیرضا فرحبخش گفت: جامعه ایمن با مشارکت مردم محلی و مسئولان مبتنی بر پیشگیری از حادثه است که پایه و اساس اولیه آن وابسته بر آموزش، قانون و تغییرات محیطی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از جلسات مهم و اساسی شهرستان کارگروه جامع ایمن است که مغفول مانده است، افزود: یکی از اهداف این کارگروه کاهش حوادث و پیشگیری از مرگ و میر و معلولیت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار