98 در صد مردم اردستان باسواد هستند

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود 98 درصد مردم بالای 40 سال این شهرستان از سواد خواندن و نوشتن بهره مند هستند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود 98 درصد مردم بالای 40 سال این شهرستان از سواد خواندن و نوشتن بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا، عیسی شفیعی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان جمیعت بالای 40 سال این شهرستان را حدود 28 هزار نفر بیان کرد و افزود: آموزش و پرورش این منطقه به دنبال شناسایی 2 درصد واجدان سوادآموزی است که آمارها بیانگر آن است که این افراد یا مهاجرت کرده و یا تمایل به سوادآموزی ندارند.وی تاکید کرد: امامان جمعه و جماعات و شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند نقش موثری در شناسایی و تشویق افراد بی سواد انجام دهند.
مدیر آموزش و پرورش اردستان همچنین از فعالیت پژوهش سرای شهید فائق در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون 728دانش آموز در پایه متوسطه عضو این پژوهش سرا هستند.
وی تصریح کرد: 52 درصد دانش آموزان متوسطه شهرستان در دو هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اردستان نیز در این نشست گفت: هدف تاسیس پژوهسرای آموزش و پرورش، شناسایی و جذب دانش آموزان نخبه، با استعداد و تربیت، آموزش و ارتقای سطح علمی آنهاست.
علیرضا فرح بخش افزود: تحقق این امر نیازمند تهیه برنامه مدون با استفاده از ظرفیت و توان دبیران متخصص و کار آمد است.
وی در خصوص افراد بازمانده از تحصیل نیز تصریح کرد: در قانون اساسی کشور به آموزش رایگان افراد واجدان شرایط اشاره تاکید شده و مسئولان آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را برای شناسایی و آموزش افراد بی سواد به کار گیرند.
وی با توجه به اهمیت رشته فنی و حرفه ای و نیاز کشور به افراد متخصص و کار آمد، یادآور شد: مسئولان هنرستان ها باید همکاری مناسب برای تقویت هرچه بهتر شدن وضعیت تحصیل در این مرکزها را داشته باشند.
فرح بخش همچنین از تخصیص 6 میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز دبیرستان زینب بیگم اردستان از محل اعتبارهای استانی خبر داد.
حدود چهار هزار و 500 دانش آموز در 61 مدرسه شهرستان اردستان به تحصیل اشتغال دارند.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار