اختلافات محلی و شهری سبب توسعه نیافتگی اردستان شده است

فرماندار اردستان گفت: اختلاف محلی و شهری همچنین سوابق و وضعیت سیاسی باعث توسعه نیافتگی شهرستان اردستان شده است.

فرماندار اردستان گفت: اختلاف محلی و شهری همچنین سوابق و وضعیت سیاسی باعث توسعه نیافتگی شهرستان اردستان شده است.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا تأملی شامگاه (سه‌شنبه) در نشست اعضای حوزه و دانشگاه در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: اولین مأموریت انسان بعد خلقت موضوع خودشناسی است. قبل از آنکه بخواهیم تأثیرگذار روی فرد و یا بخشی از جامعه باشیم باید روی خودمان کار کنیم و ابتدا خودمان را بشناسیم.
وی اضافه کرد: امروز شرایط جامعه به گونه‌ای شده که به جای اینکه به این موضوع فکر کنیم بیشتر به ایرادات و غلط‌های یکدیگر می‌پردازیم. وقتی صحبت از مطالبه گری در جامعه می‌شود این‌گونه نیست که هر کس بدون اطلاع و آشنایی به موضوعی ورود پیدا کند و آن را مطرح کند.
فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: باید یک روزی آرزو و تلاش کنیم که رنگ‌ها بمیرند رنگ‌هایی که امروزه در قالب‌های مختلف مانع سیر بشر به تعالی شده است. همین رنگ‌ها شهرستان اردستان را در رسیدن به هدف اجرایی که موضوع توسعه شهرستان است زمین‌گیر کرده، رنگی به اسم اختلاف محلی و شهری، سوابق و وضعیت سیاسی این منطقه باعث این عقب‌ماندگی شده است.
تأملی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور که چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را تجربه می‌کند توطئه و دشمنی دشمنان هر روز بیشتر می‌شود که با وحدت بین حوزه و دانشگاه و استفاده از توان علمی و دینی اساتید می‌توان از این مشکلات عبور کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد تشکل اندیشه‌ورز بین حوزه و دانشگاه‌ها در شهرستان با محوریت امام جمعه اردستان در دستور کار خواهد بود، گفت: وظیفه سنگین ما ایثارگری و کوشش برای رسیدن به هدف نهایی انقلاب که عزت و عظمت نظام و کشور است خواهد بود. نباید طلبه و دانشجو بی‌تفاوت باشند هر چند مشکل و کمبود در زمینه‌های مختلف وجود دارد. باید تلاش شود جامعه از آفت بی‌تفاوتی مصون بماند.
فرماندار اردستان گفت: همه سوار یک کشتی هستیم، اگر نامیدی نسبت به مسئولان و مسائل داشته باشیم شکست را به پای همه خواهند نوشت. آنچه امروز غرب به رخ ما می‌کشد وجود نظم و انضباط است که ریشه آن در اسلام است و آن‌ها از آن بهره‌برداری می‌کنند. باید تا توان داریم تلاش کنیم جامعه از آفت بی‌تفاوتی مبرا بماند.
تأملی با اشاره به معضل نا امیدی در جامعه گفت: ایجاد روحیه امید در جامعه یک رسالت خطیر است. مردم باید در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیرند و راهکار ارائه کنند و حوزه و دانشگاه باید پیش‌قراول این کار باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار