کیانی: نیم فصل دوم سختی در انتظارمان است

کاپیتان تیم سپاهان گفت: امتیازات تیم‌های صدرجدولی نشان دهنده اوج رقابت در جمع تیم‌های بالای جدولی است و البته بیانگر این موضوع که دور برگشت خیلی سختی در پیش داریم.

کاپیتان تیم سپاهان گفت: امتیازات تیم‌های صدرجدولی نشان دهنده اوج رقابت در جمع تیم‌های بالای جدولی است و البته بیانگر این موضوع که دور برگشت خیلی سختی در پیش داریم.
مهدی کیانی پس از سالها حضور در تبریز و بازی برای تیم های تراکتورسازی و مدتی کوتاه گسترش فولاد همین شهر از ابتدای فصل جاری لیگ برتر تجربه بازی در مرکز کشورمان و تیم سپاهان را هم به تجربیات قبلی اش افزود با این هدف که به خواسته اش برای دستیابی به جام قهرمانی لیگ برتر جامه عمل بپوشاند.
مهدی کیانی در گفت و گو با دانشجو، درباره نیم فصل اول لیگ برتر و همکاری دوباره اش با امیر قلعه نویی همچنین دور شدن از فضای فوتبالی تبریز و البته نیم نگاهی به دور برگشت رقابت های لیگ برتر حرف زد. او همچنین برای تیم ملی در جام ملتهای آسیا آرزوی موفقیت می کرد.
اوضاع در سپاهان و اصفهان چطور است؟
همه چیز خوب است. همیشه درباره باشگاه سپاهان تعریف می شنیدم و البته از ابتدای این فصل که به این تیم پیوستم متوجه شدم بی دلیل نبود درباره این باشگاه و مسئولانش صحبتهایی به گوش می رسید. مجموعه ای مطلوب برای ورزش کردن هم از نگاه ساختار مدیریتی و نظام اداری و هم از نظر ورزشی و همیتی که همه اعضای آن برای موفقیت دارند.
چه شباهت های با تراکتورسازی دارد که سالها در آن مجموعه کار کردی؟
وجوه مشترک زیادی دارند. هر دو باشگاه از پشتوانه مردمی و هواداری خوبی برخوردار هستند که این می تواند برای هر باشگاه فوتبالی که می خواهد در لیگ حرفی برای گفتن داشته باشد از اولین و مهمترین فاکتورها محسوب می شود. از نظر ساختار مدیریتی هم انصافا غیر از مقطعی که باشگاه تراکتورسازی دچار مشکلات کوچکی بود در باقی ایام همیشه مدیرانی لایق در آن کار کردند. به اعتقاد من این دو باشگاه جزو نمونه های خوب باشگاهداری در استان های غیر از تهران هستند که به درستی و با ساختاری قدرتمند کار می کنند.
در اصفهان خوش می گذرد؟
همه جای ایران سرای من است. این را به واقع قبول دارم و همیشه در هر جایی بودم مردم نسبت به من لطف داشتند. در تبریز که اینگونه بود و در این مدت که به اصفهان آمده ام باز هم همه هواداران اصفهانی سپاهان به بنده محبت دارند. البته من هم طرفداران تیمم را دوست دارم و احترام ویژه ای برای شان قایل هستم. چون همانطور که گفتم با وجود آنهاست که تیم سپاهان می تواند با خیالی راحت تر در خانه یا بیرون از خانه به میدان برود.
کار با قلعه نویی چطور است؟
خب من تجربه کار با این سرمربی باتجربه را در تراکتورسازی داشتم و وقتی ابتدای این فصل از من دعوت شد تا به سپاهان بیایم در این باره تردید نکردم. امیر قلعه نویی با سوابق درخشانی که در امر مربیگری در لیگ برتر دارد در هر تیمی کار کرده آن تیم همیشه جزو مدعیان قهرمانی محسوب می شده و با توجه به ساختار خوبی که در این سالها که در لیگ برتر بازی می کنم از سپاهان سراغ داشتم وقتی این وضعیت را دیدم شک نکردم که امیر قلعه نویی در سپاهان موفق می شود. برای همین آمدم تا هم به این سرمربی کمک کنم و هم به امید خدا بتوانیم با سپاهان قهرمان لیگ برتر شویم.
نیم فصل اول چطور بود؟
فوق العاده کار سخت شده است. اینکه سپاهان قهرمان نیم فصل شده دلیل نمی شود که در پایان فصل هم قهرمان می شود. شما اگر نگاهی سطحی به رقابتهای فصل هفدهم (قبل) لیگ برتر بیندازید می بینید که در همین مقطع نیم فصل، بین تیم های بالای جدولی 7، 3 یا 2 امتیاز اختلاف بود ولی در پایان این نیم فصل هر سه تیم اول جدول 31 امتیازی هستند. این نشان می دهد وضعیت در لیگ تا چه حد دشوار است. رقابت به شدت فشرده شده و هیچ حریفی راضی به پاپس کشیدن از خواسته اش نیست.
فاصله تیم های چهارم و پنجم هم با شما زیاد نیست؟
دقیقا. تراکتورسازی و استقلال هم 5 و 6 امتیاز اختلاف دارند و فکر می کنم این وضعیت باعث شود نیم فصل دوم سنگینی پیش روی همه تیم های بالای جدولی باشد. کار آسانی نداریم و باید هرطور شده امتیاز جمع کنیم.
خیلی ها معتقدند چون سپاهان در زمستان و بهار پیش رو درگیر مسابقات لیگ قهرمانان نیست می تواند با قدرت روی لیگ تمرکز کرده و بخت اول قهرمانی است؟
این می تواند ویژگی محسوب شود ولی قطعا دلیل قطعی نیست. به هر حال قهرمانی در لیگ برتر برای همه مهم است و قطعا پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی و حتی پدیده هم نمی خواهند این مهم را از دست بدهند. ما باید روی مسابقات تیم خودمان تمرکز کنیم و بدون لغزش تا هفته آخر پیش برویم.
وضعیت تیم تان را چطور ارزیابی کردی؟
خوشبختانه ما هم بازیکن باتجربه در تیم مان داریم و هم جوان و باانگیزه. سپاهان تلفیقی از نفرات تاز نفس انگیزه دار است با نفرات باتجربه. این از ویژگی تیم های امیر قلعه نویی است که تیم هایش را به این شکل می بندد و البته می تواند الگوی خوبی هم برای بقیه باشد.
دوست داری با سپاهان قهرمان شوی؟
البته. من از سال 1387 که به لیگ برتر آمدم چند بار تا آستانه قهرمانی در لیگ برتر رفته ام ولی به این مهم نرسیدم. امیدوارم این بار با سپاهان طعم این اتفاق را هم بچشم.
پیش بینی ات از جام ملتهای آسیا چیست؟
همیشه برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت داشته ام. این بار هم فکر می کنم تیم خوبی را روانه مسابقات کرده ایم و امیدوارم در نهایت تیم ملی مان بتواند با جام قهرمانی به کشور برگردد.

ارسال نظر