قیمت روز مسکن در اصفهان

قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر اصفهان از حدود یک میلیون‌ تومان آغاز و‌در‌بعضی از مناطق به بیش از 10 میلیون‌ تومان می‌رسد.

قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر اصفهان از حدود یک میلیون‌ تومان آغاز و‌در‌بعضی از مناطق به بیش از 10 میلیون‌ تومان می‌رسد. حتی طی ماه‌های گذشته در تعدادی از‌محله‌های شهر آپارتمان‌هایی برای فروش قرار گرفته‌اند که قیمت هر‌مترمربع از آنها به مرز 100 میلیون‌ تومان می‌رسید. در طول دی آپارتمان‌های زیادی در مناطق مختلف اصفهان برای فروش قرار گرفت و نتیجه‌ بررسی‌های آماری اصفهان‌ زیبا نشان می‌دهد گران‌ترین آپارتمان‌های فروشی اصفهان از نظر قيمت در هر مترمربع ابتدا در محدوده حکیم نظامی و سپس علامه امینی قرار داشت. البته تعداد کم آپارتمان‌های فروشی در مناطق لوکس اصفهان‌ باعث شد مناطق معمولی زیادی در لیست گران‌ترین محله‌های ماه قرار بگیرد.

یک جامعه‌ آماری متشکل از آپارتمان‌های فروشی شهر‌ اصفهان در طـــول دی‌ تهیه‌شــــد، سپس از‌هر‌محله به صورت تصادفی چهار آپارتمان‌ انتخاب شد و قیمت هر مترمربع آپارتمان‌ با دیگر‌ مناطق مورد مقایسه قرار گرفت. نتیجه‌ این بررسی آماری نشان می‌دهد هشت محله‌ گران‌ قیمت شهر در طول دی‌ به قرار زیر هستند.

حکیم نظامی
نام گران‌ترین محله‌ اصفهان در طول دی‌ به محله‌ حکیم‌نظامی می‌رسد. متوسط قیمت هر‌مترمربع آپارتمان طی دی‌ در این محله بالاتر از هفت میلیون و 200 هزار تومان بود. در محدوده خيابان حکیم‌نظامی، آپارتمان‌ها امکانات متوسطی دارند که نسبت به محله‌های لوکس شهر متفاوت است، با این حال ملک در این محله‌ قیمت بالایی دارد.

علامه‌ امینی
متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان فروشی در‌محدوده خيابان علامه امینی در دی‌ برابر با‌شش میلیون و 850 هزار تومان بود، بنابراین علامه‌ امینی دومین محله‌ گران‌ اصفهان در طول ماه گذشته لقب می‌گیرد. برای خرید یک آپارتمان در این منطقه به طور معمول بیش از 500 میلیون‌ تومان بودجه نیاز دارید، ضمن‌اینکه آپارتمان‌های نوساز این منطقه متراژ بزرگی ندارند. امکانات آپارتمان‌های فروشی در این محله قابل مقایسه با مناطق لوکس شهر نیست ولی به امکانات قابل قبولی مجهز شده‌اند، برای مثال آپارتمان‌های نوساز علامه‌امینی در بیشــتر مشاهــــدات دو سرويس بهداشتی ایرانی و فرنگی دارند.

خانه‌اصفهان
خانه‌اصفهان پس از علامه‌ امینی در قالب سومین محله گران‌قیمت شهر در طول دی‌ قرار می‌گیرد. متوسط قیمت هرمترمربع از آپارتمان‌هـــای فروشی خانه‌‌اصفهان شــــش میلیـــون تومــان بود که یک آمار بی‌سابقه‌است. این محله پنج سال قبل در میان مناطق سطح پایین شهر اصفهان از نظر قیمت ملک قرار می‌گرفت ولی تقاضای بالا به ویژه از‌سمت مهاجران در خانه اصفهان باعث شد تا قیمت ملک در این منطه افزایش پیدا کند. البته خانه‌اصفهان در هیچ‌ کدام از ماه‌های گذشته نام سومین یا حتی چهارمین محله‌ گران‌قیمت شهر را به دست نیاورده‌بود.

شیخ‌بهایی
چهارمین محلــــه گران‌قیمـــت اصفهان در‌طول دی‌، شیخ‌بهایی است. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این محله طی دی‌ بالاتر از پنج میلیـــون و 500 هزار تومان بود در نتیجه شیخ بهایی پس از‌خانه‌ اصفهان نام چهارمین محله‌ گران اصفهان را به‌دست می‌آورد. قیمت ملک در شیخ‌بهایی به صورت طبیعی بالاتر از‌متری پنج میلیون و 500 هزار تومان است ولی در طول دی‌ تعداد آپارتمان‌های کم قیمت‌ این محله زیاد بود.

خاقانی
متوسط قیمــــت هرمترمربـــع آپارتمـــان در‌محدوده خيابان خاقانی طی ماه گذشته پنج میلیون‌ و 100 هزار تومان بود. در نتیجه خاقانی پنجمین محله‌ گران‌قیمت اصفهان در دهمین‌ ماه سال لقب می‌گیرد. قرار گرفتن خاقانی در رتبه‌ پنجم گران‌ترین محله‌ها درحالی اتفاق می‌افتد که این محله از نظر قیمت ملک جایگاه‌ بالاتری دارد ولی آپارتمان‌های فروشی خاقانی در دی قیمت‌ پایینی داشتند. اگر متقاضی خرید آپارتمان در این محله هستید اکنون تعداد آپارتمان‌های ارزان‌قیمت این محله زیاد است.

حکیم شفایی
حکیم‌شفایی پس از خاقانی ششمین محلـــه‌ گران‌قیمت اصفهان در طول دی‌ بود. متوسط قیمت‌ آپارتمان‌های فروشی این محله در دی‌ حدود چهار میلیون و 300 هزار تومان محاسبه شد. بیشتر آپارتمان‌های فروشی حکیم شفایی عمـــر کمـــی دارنـــد و به امکانات قابل قبولـــی مجهز‌شده‌اند.

جابرانصاری
جابرانصاری محله‌ لوکسی نیست ولی كاهش فروش آپارتمان در مناطق بالاشهر اصفهان باعث‌شد تا جابرانصاری در طول دی نام هفتمین محله‌ گران‌قیمت اصفهان را به‌دست آورد.متوسط قیمت‌ هرمترمربع آپارتمان طی این بازه در‌محله‌ جابر انصاری چهار میلیون و 290 هزار تومان بود. اطلاعات جامعه‌ آماری مورد بررسی نشان می‌دهد آپارتمان‌های این محله از نظر قیمت رشد زیادی کرده‌اند.

آبشار
هشتمین محله‌ گران‌قیمت شهر اصفهان در دی محدوده آبشار است. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این‌محله بالاتر از چهار میلیون تومان بود تا آبشار برای نخستین‌بار در سال 97 در لیست گران‌تـــریــــن محله‌هـــای شهر اصفهان قرار‌بگیرد. امکانات آپارتمان‌های فروشی در محله آبشار نسبت به قیمـــت ملک خــوب ارزیابی می‌شود و تعدادی از مشاوران املاک این منطقه عقیده‌دارند املاک اين منطقه از ‌ظرفـــیــــت رشـــد بالایی برخوردار هستند.

منبع: روزنامه اصفهان زیبا

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار