جلوگیری از عرضه سوسیس و کالباس صنفی

از فعالیت واحد‌های عرضه کننده سوسیس و کالباس صنفی در اصفهان جلوگیری می‌شود.

از فعالیت واحد‌های عرضه کننده سوسیس و کالباس صنفی در اصفهان جلوگیری می‌شود.
به گزارش صداوسیما ؛ مدیر کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به ممنوع بودن تولید این گونه مواد غذایی که با سلامت جامعه مرتبط است گفت: یکی از این مراکز به دلیل استفاده از مواد افزودنی همچون نیترات و فسفات و استفاده از گوشت مرغ و بوقلمون بجای گوسفند پلمپ شد.
غلامحسین شفیعی با تاکید بر اینکه سوسیس و کالباس فقط باید به صورت صنعتی و با نظارت و مجوز نهاد هایی مانند استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی تولید و عرضه شود، افزود: اداره کل استاندارد استان اصفهان با جدیت با این موضوع برخورد می کند.
وی با بیان اینکه تا کنون 50واحد برای اجرای این روش در برخی از واحدهای صنفی اصفهان تقاضای دریافت مجوز کرده اند گفت: اداره کل استاندارد استان برای این روش تولید و عرضه، مجوز صادر نمی کند و از سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت و اداره نظارت بر مواد غذایی اصفهان هم خواسته شده که در این زمینه مجوزی صادر نکنند.
شفیعی افزود: از نظر فناوری، تفاوت چندانی بین کالباس و سوسیس وجود ندارد و اختلاف آنها مربوط به قطر، درصد رطوبت، مقدار و نوع گوشت، چربی، فرمول مواد افزودنی، چاشنی و ادویه است و برای ماندگاری کالباس و سوسیس از نگهدارنده هایی همچون نیتریت سدیم و نمک استفاده می شود.
به سوسیس و کالباسی در مراکز عرضه مانند فروشگاه های فرآورده های گوشتی، تولید و به طور مستقیم عرضه می شود، 'صنفی' می گویند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار