تاریخ روز مادر 97 (روز زن) در ایران چه روزی است؟

اریخ روز مادر ۹۷ برابر است با روز سه شنبه ۷ اسفند ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س). این روز در تقویم شمسی روز زن نیز نامگذاری شده است.

ستاره | تاریخ روز مادر ۹۷ برابر است با روز سه شنبه ۷ اسفند ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س). این روز در تقویم شمسی روز زن نیز نامگذاری شده است.
روز مادر و یا روز زن در ایران همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. تاریخ جشن روز مادر و روز زن در دیگر کشور‌های جهان متفاوت می‌باشد.
این روز در ایران مصادف است با روز سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۰.
روز زن در تقویم جهانی برابر است با جمعه ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷) روز مادر، روز زن، روز همسر و ... روزی است که به پاسداشت وجود مقدس این موجودات آسمانی هر ساله جشن گرفته می‌شود. زیباترین لحظات، لحظات حضور مادر در کنار فرزندان است.
۲۰ جمادی الاخر؛ روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)در روایتی آمده که حضرت فاطمه (س) در بیست جمادی الثانی سال دوم بعثت که جمعه بود، متولد شد. امام رضا (ع) فرموده رسول خدا (ص) فرمود: «وقتی به معراج رفتم، جبرئیل دستم را گرفت و مرا به بهشت برد و به من خرما تعارف کرد. من نیز خوردم و آن خرما‌ها به نطفه بدل شد. وقتی به زمین برگشتم با همسرم خدیجه خلوت کردم و او به فاطمه آبستن شد. به همین دلیل فاطمه حوریه انسان نماست و من هرگاه مشتاق توی بهشت می‌شوم، دخترم را بو می‌کنم.»

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار