پیش بینی برداشت بیش از 2 هزار تن گندم از مزرعه های بادرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: بیشترین سطح زیر کشت گندم شهرستان مربوط به منطقه کشاورزی بادرود است و پیش بینی می شود بیش از دو هزار تن گندم از سطح زیر کشت این منطقه برداشت شود.

پیش بینی برداشت بیش از 2 هزار تن گندم از مزرعه های بادرود

ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: بیشترین سطح زیر کشت گندم شهرستان مربوط به منطقه کشاورزی بادرود است و پیش بینی می شود بیش از دو هزار تن گندم از سطح زیر کشت این منطقه برداشت شود.
عبدالرضا مهدی بادی از آغاز برداشت محصول گندم در سطح 350 هکتار از مزرعه های شهرستان نطنز خبر داد و اظهار کرد: کار برداشت محصول گندم از اوایل خرداد آغاز شده است.
وی افزود: در سال زراعی 96-95 رقم های گندم پیشتاز، افق و بک کراس کشت شده و بیشترین سطح زیر کشت متعلق به رقم پیشتاز است.
وی تصریح کرد: رقم های افق و بک کراس روشن به صورت مزرعه های مشارکتی و مقایسه ای و برای تعیین بهترین رقم و به صورت آزمایشی کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: حدود 90 درصد مزرعه های گندم به صورت مکانیزه با دستگاه های کمباین برداشت می شود و 10 درصد باقیمانده در روستاهای با سطح کشت کمتر، با دروگر و یا به صورت دستی برداشت می شود.
وی با بیان این که عملیات برداشت توسط 25 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و با نظارت کارشناس بخش خصوصی و صدور کارت معاینه فنی در حال انجام است، بیان کرد: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با صدور معرفی نامه توسط مرکز جهاد کشاورزی بادرود و با قیمت هر کیلو گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید به مبلغ 13 هزار ریال توسط دولت به صورت تضمینی خریداری و در سیلوی کاشان تخلیه می شود.
مهدی بادی خاطر نشان کرد: به دلیل قیمت مناسب و خرید تضمینی دولت سطح کشت گندم امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار