دانشجویان اصرار دارند، دانشگاه اصفهان تکذیب می‌کند

دانشگاه اصفهان ضمن تکذیب سوژه لغو غیرقانونی دفاع دانشجویان دکتری، اعلام می‌کند که مبنای اعطای مجوز به رساله‌های دکتری و مقالات برونداد آن، آیین‌نامه وزارت علوم است ولی دانشجویان نظر دیگری دارند.

دانشگاه اصفهان ضمن تکذیب سوژه لغو غیرقانونی دفاع دانشجویان دکتری، اعلام می‌کند که مبنای اعطای مجوز به رساله‌های دکتری و مقالات برونداد آن، آیین‌نامه وزارت علوم است ولی دانشجویان نظر دیگری دارند.

به گزارش فارس، «لغو غیرقانونی دفاع دانشجویان دکتری توسط معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان» عنوان سوژه‌ای است که توسط مخاطبان در سامانه « فارس من » به ثبت رسیده است و خبرنگار فارس به پیگیری این مطلب از مسؤولان مربوطه پرداخته است.

دانشجویان اصرار دارند

این مخاطبان معتقد هستند دانشگاه اصفهان در مصوبه‌ای داخلی دانشجویان را مجبور به چاپ یک مقاله علمی پژوهشی در یک مجله ممتاز بنابر امتیاز داخلی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه اصفهان یا چاپ دو مقاله علمی پژوهشی در سایر مجلات علمی پژوهشی مصوب وزارت علوم کرده بود و در اقدامی عجیب و غیرمنطقی و مخالف با مصوبات وزارت علوم در سال 95، مجلات معرفی‌شده وزارت علوم را نیز دسته‌بندی و امتیازبندی کرده است و مصوبه‌ای جدید داده‌ شده که دو مقاله باید در تعدادی از مجلات منتخب دانشگاه با امتیاز بیش از 4.5 چاپ شود، معاونت پژوهش مدعی است، این قانون به گروه‌ها ابلاغ‌شده اما گروه‌های علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی اظهار دارند چنین ابلاغی انجام‌نشده است.

این دانشجویان دوره دکتری دانشگاه اصفهان تأکید کرده‌اند در هر صورت باطل کردن مجوز دفاع و عدم پاسخگویی محترمانه به دانشجویان توسط مسؤولان پژوهشی دانشگاه اصفهان، کاری کاملاً غیرقانونی و غیراخلاقی است و موجب اعتراض دانشجویان دکتری شده است؛ در ابلاغ نشدن این قانون غیرمنطقی و اصلاح نشدن آن، چه معاونت پژوهش و چه دانشکده مقصر باشند هیچ ربطی به دانشجو ندارد و نباید موجب اختلال درروند فارغ‌التحصیلی دانشجویان شود، دانشجویان دکتری رشته‌های علوم انسانی غالباً بیکار بوده یا به‌طور حق‌التدریس مشغول به فعالیت هستند و با شرایط اقتصادی فعلی قادر به پرداخت جریمه سنوات نیستند.

دانشگاه اصفهان تکذیب می‌کند

در همین راستا دانشگاه اصفهان که ظاهرا به هر دلیلی در زمان مراجعه خبرنگار فارس به تفاوت سامانه « فارس من » که توسط سوژه‌های مردمی اداره می‌شود و اخبار رسمی منتشر شده در خبرگزاری فارس نداشته است ، در واکنش به این موضوع اعلام کرد: خبری کذب تحت عنوان «لغو غیرقانونی دفاع از دانشجویان دکتری توسط معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان» در تاریخ 19 بهمن 97 در آن خبرگزاری محترم منتشر شده است که می‌تواند مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان باشد.

در ادامه این پاسخ دانشگاه اصفهان آمده است: دانشگاه اصفهان ضمن تکذیب خبر فوق اعلام می‌کند که مبنای اعطای مجوز به رساله‌های دکتری و مقالات برونداد آن، آیین‌نامه وزارت علوم است و آیین‌نامه دوره دکترا مصوب 8/ 8/ 1389 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ماده 8 خود «چاپ حداقل یک مقاله برای دانشجویان در مجلات علمی-پژوهشی دارای نمایة معتبر بین‌المللی» شرط کفایت اعلام‌شده است.

همچنین دانشگاه اصفهان در ادامه ابراز می‌دارد: دستورالعمل ارزیابی کفایت بروندادها رساله دکتری دانشگاه اصفهان مصوب شورای پژوهشی مورخ 30/ 7/ 93 بر اساس مقررات وزارت، نمایه معتبر بین‌المللی را مشخص کرده است. مجلات علمی-پژوهشی داخلی، که دارای نمایه بین‌المللی نیستند نیز در دستورالعمل دانشگاه اصفهان، علیرغم آیین‌نامه وزارت، به‌شرط تأیید در شوراهای مرتبط، موردقبول این دانشگاه هستند. دستورالعمل ارزیابی کفایت بروندادها رساله دکتری، بر این اساس و مجوز مصرح در تبصره 2 ماده 8 توسط شورای پژوهشی دانشگاه تصویب و ابلاغ‌شده و از طریق سایت نیز اعلام‌شده است. آیین‌نامه وزارت در سال 1395 تغییرات جزئی داشته و اطلاع‌رسانی شده و در حال اجراست. بدیهی است عمر هر یک از مصوبات در انتشار یا حذف یک اطلاعیه در نظر گرفته می‌شود و با اتمام سنوات دانشجویان یک دوره، مصوبات مرتبط با آن‌ها از سایت و تابلوها حذف می‌شود.

دانشگاه اصفهان در پایان این پاسخ نیز بر 3 نکته تصریح می‌کند: 1- در دانشگاه اصفهان هیچ مجوز دفاعی داده نشده که بعدا لغو شده باشد. 2- شرط ارائه یک مقاله در مجلات با نمایه بین‌المللی طبق ماده 8 آیین‌نامه 1389 باید دقیقا اجرا شود. 3- قوانین مرتبط با دانشجویان ورودی 91 و قبل از آن به دلیل اتمام سنوات ایشان در انتهای نیمسال قبل (انتهای دی‌ماه 97) از روی سایت برداشته‌شده که امری طبیعی در جهت اطلاع‌رسانی صحیح قوانین است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار