رونق تولید تنها نسخه علاج اقتصاد بیمار کشور

امام جمعه فولادشهر گفت: تنها نسخه علاج اقتصاد بیمار کشور و راه بهبود معیشت و رفع مشکلات کنونی جدی‌گرفتن و پیگیری همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل و توجه به داشته ها و ظرفیت های داخل کشور و رونق تولید است.

امام جمعه فولادشهر گفت: تنها نسخه علاج اقتصاد بیمار کشور و راه بهبود معیشت و رفع مشکلات کنونی جدی‌گرفتن و پیگیری همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل و توجه به داشته ها و ظرفیت های داخل کشور و رونق تولید است.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ تحت عنوان رونق تولید توسط رهبرمعظم انقلاب اظهار کرد: مسائل اقتصادی اولویت اول و جدی کشور به شمار می رود، از این جهت رونق تولید می تواند در بسیاری از حوزه ها، تهدیدات دشمنان را خنثی کند و معیشت مردم را در بهترین شرایط حل کند.

وی افزود : رونق تولید به قدری حائز اهمیت است که تحقق آن در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز تأثیر ویژه ای خواهد داشت از این رو موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده چرا که مسئله اصلی و اساسی نظام است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: توجه به همدلی و هماهنگی در استفاده از همه ظرفیت های کشور مهم است، از جمله الزاماتی که در این خصوص وجود دارد و باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد تا به جای درگیری با یکدیگر ، در حوزه سیاست گذاری و تصمیم گیری و اجرا فضا به سمت و سویی هدایت شود که همه از تجربیات و توانمندی های هم برای رونق تولید استفاده کنند .

وی ادامه داد: مجموعه نظام باید از لحاظ قیمت، نظارت و رفاه مردم بیشترین تلاش را انجام دهند، مخصوصاً در مسئله معیشت، توجه به مردم بسیار ضروری بوده چرا که کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید، مردم را در شرایط بد معیشتی قرار داده است .

سرافراز اضافه کرد: دولت به‌عنوان مدیر اصلی اقتصاد کشور، باید همواره تصمیم‌هایی را در جهت حمایت از تولید داخلی بگیرد، ایجاد انگیزه برای خرید کالای ایرانی از طریق اِعمال تعرفه‌ های مناسب بر کالاهای خارجی و از آن مهم‌تر تنظیم سیاست‌های ارزی برای واقعی شدن نرخ ارز، از مهم‌ترین اقداماتی است که دولت‌ باید انجام دهد .

وی عنوان کرد: مردم هم باید در الگوی مصرف؛ خرید کالاهای ملّی را برای خود یک اصل و فریضه بدانند چرا که نخریدن کالای ملی به بیکاری آنها و فرزندانشان ختم می شود و دشمن را قدرتمندتر می کند و تولید را بی رونق می کند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید به گونه ای باشد که خرید محصولات داخلی به عنوان وجدان عمومی القا شود چراکه در صورت تحقق رونق تولید، مشکل اشتغال رفع، معیشت مردم بهتر و تهدیدهای دشمن خنثی می شود و با ایجاد رفاه، مسائل اجتماعی و فرهنگی سامان می یابد و یک بار دیگر نشاط به جامعه بازمی گردد.

وی افزود: تنها نسخه علاج اقتصاد کشور و راه بهبود معیشت و رفع مشکلات کنونی جدی‌گرفتن و پیگیری همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل و توجه به داشته ها و ظرفیت های داخل کشور و رونق تولید است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار