راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت شبکه و اطلاعات پالایشگاه اصفهان

با بهره گیری از توان داخلی متخصصان نفت، مرکز عملیات امنیت شبکه و اطلاعات شرکت پالایش نفت اصفهان راه اندازی و وارد مدار سرویس شد.

به گزارش صداوسیما، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با بهره‌مندی از تخصص و تجربه کارشناسان این واحد پالایشگاهی با همکاری شرکت‌های ايراني، به‌عنوان نخستین شركت در مجموعه شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌های نفتي، در مدت‌زمان شش ماه مركز عمليات امنيت شبكه و اطلاعات نصب و راه‌اندازی و وارد مدار سرويس شد.
سعادت همائی مرکز عملیات امنیت را به‌عنوان کامل‌ترين راه‌کار شامل سه جزء فناوری، گروه‌های انساني و فرآيندها معرفی و تأکید کرد این مرکز با پایش 24 در 365 شبکه سازمان، نمایی بلادرنگ از وضعيت امنيتي شبكه و رخدادهاي جاري را فراهم مي‌كند.
او پیاده‌سازی مرکز عملیات امنیت شبکه و اطلاعات را با توجه به گسترش روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان‌ها، یکی از اصلی‌ترین ارکان امنیت ضروری دانست و گفت: اين سامانه در صورت بروز حادثه، در سريع‌ترين زمان ممكن، حادثه را تشخيص می‌دهد و سازمان را در رفع حادثه ياري می‌کند.
رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: مرکز عملیات امنیت، با بهره‌گيري از فناوری‌های مختلف، در سريع‌ترين زمان ممکن، تغييرات وضعيت امنيتي سازمان را ارزيابي و حوادث مهم را مشخص مي‌كند.
سعادت همائی گفت: با راه‌اندازي مركز عمليات امنيت زمینه تشخيص، تحليل و رسيدگي به حوادث همچنین امكانات لازم براي رسيدگي به حوادث امنيتي و همچنين ابزارهاي لازم به‌روزرساني دانش متناسب با شرايط سازمان فراهم می‌شود.
شرکت پالایش نفت اصفهان سال 1358 راه‌اندازی شد و اکنون حدود 23 درصد از فرآورده‌های نفتی موردنیاز کشور را تأمین می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار