عیار احترام مدیریت شهری به حقوق شهروندان را زیباسازی شهر به تصویر می کشد

شهردار زرین شهر گفت:زیبا سازی منظر شهری تاثیربسزایی در ایجاد روحیه نشاط و سلامت شهروندان دارد از این رو در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر با بهره گیری از ظرفیت طراحان فضای سبز و کارشناسان باغبانی حاضر در شهرداری به گونه‌ای حرکت کردیم که شاهد انتخاب گیاهان مناسب با اقلیم منطقه و مقام به کم آبی باشیم.

میثم محمدی با اشاره به نقش فضای سبز شهری در افزایش کیفیت زندگی در شهرها اظهار کرد: زیبا سازی منظر شهری تاثیربسزایی در ایجاد روحیه نشاط و سلامت شهروندان دارد از این رو در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر با بهره گیری از ظرفیت طراحان فضای سبز و کارشناسان باغبانی حاضر در شهرداری به گونه‌ای حرکت کردیم که شاهد انتخاب گیاهان مناسب با اقلیم منطقه و مقام به کم آبی باشیم.
وی افزود: زیباسازی شهر با استفاده از گل‌های زیبا و گیاهان تزئینی یک کار تخصصی به شمار می آید چراکه استفاده از گونه های مناسب در فضای شهر نه تنها زیبایی دوچندانی به خود می گیرد بلکه در سلامت روانی شهروندان نیز تاثیرگذار است از این رو علاوه بر استفاده از متخصصان باغداری، از نظرات روانشناسی اجتماعی نیز استفاده شد تا شهروندان پس از به ثمر نشستن گل ها از فضای سبز بیشترین لذت را ببرند.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه با کاشت گل های فصلی و دائمی در سطح شهر و معابر بر زیبایی بصری شهر به میزان قابل توجهی اضافه خواهد شد،تصریح کرد: قبل از فرا رسیدن فصل بهار معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر اقدامات لازم برای عملیات گل‌کاری بهاره متناسب با شرایط آب و هوایی در سطح بوستان‌ها، میادین و بلوارهای اصلی سطح شهر را به مرحله اجرا رساند و امروز با توجه به ظرافت و وجود گل‌های زیبا شاهد هستیم که زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری بخشیده شده است.
وی ادامه داد: در روزهای نخست آغاز فعالیت خود به عنوان شهردار زرین شهر به سمت کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری گام برداشتم چراکه نگهداری چمن نه تنها از نظر مصرف آب بلکه به لحاظ خدمات مورد نیاز جهت طراوت و شادابی پر هزینه است از این جهت به سمت حذف چمن روفوژ میانی بلوارها و استفاده از گیاهان پوششی سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه حرکت کردیم.
محمدی اضافه کرد: این اقدام باعث شد برخی از شهروندان نسبت به این موضوع گلایه‌هایی را داشته باشند اما امروز با به ثمر نشستن گلهایی تزئینی و ایجاد زیبایی بصری در شهر شاهد هستیم که رضایتمندی شهروندان در این خصوص افزایش دوچندان داشته است.
وی عنوان کرد: نباید این نکته را نیز به دست فراموشی سپرد که در زمان اجرای این طرح با مطالعه و آنالیز انجام گرفته توسط کارشناسان شهرداری به این نتیجه دست یافتیم که با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال هزینه اولیه بتوانیم سالانه پنج میلیارد ریال در هزینه آبیاری و نگهداری فضای سبز صرفه جویی کنیم و از سوی دیگر در طول هشت ماه بازگشت سرمایه کرده باشیم و این مسئله نیز به خوبی محقق شد و نتایج قابل قبولی نیز به دست آمد.
شهردار زرین شهر یاداور شد: در همین راستا و باهدف ایجاد طراوت و شادابی در سطح شهر که مترادف با زندگی، حیات، تنفس، پاکیزگی و بهداشت محیط، زیبایی و طراوت و آرام‌کننده روح و روان و پاکیزه کننده هوا است؛ واحد فضای سبز شهرداری زرین شهر با تلاش مستمر بخش قابل توجهی از فضای سبز شهری را گل‌کاری کردند.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از گل های متنوع نقش مهمی در خلق صحنه های زیبا در شهر دارد از این رو بیش از 32 هزار گل نسترن سفید،دو هزار زرشک زینتی، هزار و دویست گل رزهفت رنگ،دو هزار توت زینتی و زیتون تلخ، هزار و پانصد گل بنفشه،هزار گل همیشه بهار،400 عدد یوکا باغی،350 عدد کوکب کوهی و... در این طرح مورد استفاده قرار گرفت و در ادامه نیز در تلاش هستیم با تبدیل گل های فصلی به گل های دائمی، مدت ماندگاری انها را افزایش دهیم تا در آینده نزدیک تنوع گل های دائمی بسیاری در شهر داشته باشیم.
محمدی تاکید کرد: تمام تلاش شهرداری زرین شهر در راستای افزایش طراوت، شادابی و سرسبزی در جای جای شهر است و ارتقای کیفیت فعالیت ها و رضایتمندی شهروندان به طور مستمر در دستور کار این نهاد مردمی قرار دارد و با یاری خدا امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش شهروندان، محیطی سالم و زیبا را برای شهرمان به ارمغان آوریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار