اعتبارنامه منتخب فریدن تایید نشد

اعتبارنامه منتخبان یازدهمین دوره مجلس امروز در صحنی علنی اعتبارنامه 273 نماینده قرائت شد و به تصویب رسید و تنها تأیید اعتبارنامه سه منتخب از سوی شعب اعلام نشد.

به گزارش فارس، با پایان شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج نهایی حوزه شهرستان اصفهان مشخص شد و امیرحسین بانکی‌پورفرد، عباس مقتدایی، مهدی طغیانی، زهرا شیخی حسین میرزایی به ترتیب با کسب اکثریت آرا به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
در دیگر شهرستان‌های اصفهان محمدتقی نقدعلی از حوزه انتخابیه خمینی‌شهر، پروین صالحی از مبارکه، سیدجواد ساداتی‌نژاد از کاشان و آران و بیدگل، سید مسعود خاتمی از گلپایگان و خوانسار، سمیه محمودی از شهرضا و دهاقان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی از شاهین‌شهر و میمه و برخوار، سیدصادق طباطبایی‌نژاد از اردستان، سید ناصر موسوی لارگانی از فلاورجان، حسین محمدصالحی از فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین‌میان دشت، الهام آزاد از نایین و خور و بیابانک، ابوالفضل ابوترابی از نجف‌آباد و تیران و کرون و رحمت‌اله فیروزی‌پور از نطنز و بادرود به همراه نماینده آرامنه جنوب ایران به مجلس یازدهم راه یافتند.
در انتخابات شهرستان‌های سمیرم و لنجان هیچ کدام از نامزدها شرط حداقل ۲۰ درصد از جمع کل آرا را کسب نکردند و رقابت بین دو نفر اول به دوره دوم کشیده شد و طبق برنامه وزارت کشور قرار بود جمعه ۲۹ خرداد در حوزه‌هایی که نامزدها به دور دوم راه پیدا کرده‌اند انتخابات برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله اجتماعی به ۲۱ شهریور موکول شد.
پس از مشخص شدن نتایج انتخابات، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص مدرک تحصیلی یکی از منتخبان مجلس یازدهم شروع شد و در نهایت شورای نگهبان بی‌اعتبار بودن مدرک سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم را اعلام و عنوان کرد که نداشتن مجوز این موسسه و بی‌اعتباری مدرک منتخب تفرش برای اعضای شورا محرز شده است.
بحث مربوط به مدارک منتخبان محدود به منتخب تفرش نشد و سخن از وجود ایراد در مدارک برخی منتخبان دیگر هم به میان آمد؛ برخی از جریانات سیاسی هم که نتوانسته بودند در انتخابات آرا مردم را کسب کنند با استفاده از این بهانه سعی در متهم کردن برخی از منتخبان مردم داشتند.
با این همه، اعتبارنامه منتخبان یازدهمین دوره مجلس امروز در صحنی علنی از ۲۷۶ نماینده اعتبار ۲۷۳ نماینده قرائت شد و به تصویب رسید و تنها تأیید اعتبارنامه سه منتخب سید کاظم دلخوش از صومعه سرا، غلامرضا تاج‌گردون منتخب گچساران و همچنین حسین محمدصالحی منتخب فریدن از سوی شعب اعلام نشد.
زهره الهیان نماینده مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس در رابطه با منتخب فریدن عنوان کرده بود: آقای محمدصالحی سابقه محکومیت دارد و صلاحیت وی در هیأت نظارت استان و هیأت مرکزی رد شده است؛ نحوه بررسی صلاحیت آقای محمدصالحی در شورای نگهبان اینگونه بوده که فقط یکی از اعضا صلاحیت وی را تأیید کرده و تأیید صلاحیت وی به منزله تأیید شورای نگهبان نیست.
گفته می‌شود سه منتخب «فریدن، گچساران و صومعه‌سرا» اعتراض خود را اعلام کرده و قرار است این اعتراض در شعب مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت تصویب بار دیگر در صحن علنی به تأیید نمایندگان برسد؛ در صورت رد شدن مجدد اعتبارنامه به کمیسیون تحقیق خواهد رفت تا این سه منتخب نیز تعیین تکلیف شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار