رویکرد شورای دوره پنجم از روز نخست اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: رسالت و هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر توسعه‌ی مطلوب شهری و ارائه‌ی خدمات کیفی و ارزنده به شهروندان در محلات مختلف شهر است.

حجت الاسلام شیخ مجید سبکتکین در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یکی از ارکان نظام مردم سالاری جمهوری اسلامی به شمار می آید که موظف به انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ هستند اما در کنار اینگونه وظایف هموار سازی مسیر برنامه‌ریزی‌های شهرداری برای خدمت رسانی مناسب به شهروندان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی رسالت هر سازمان را حقیقت فلسفه‌ی وجودی آن دانست و افزود: رسالت و هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر توسعه‌ی مطلوب شهری و ارائه‌ی خدمات کیفی و ارزنده به شهروندان در محلات مختلف شهر است.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: برهمین اساس در مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم پرداختن به تمام جوانب زندگی شهری همچون امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی به شکلی جهادی مورد توجه اعضاء شورای اسلامی شهر و شهردار زرین شهر بوده است.
وی ادامه داد: رویکرد شورای دوره پنجم از روز نخست اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود، پروژه‌هایی که طی چند سال گذشته بجای فرصت به یک تهدید برای شهر مبدل شده بودند اما خوشبختانه پروژه‌های مهمی چون پارک سوار و شهرک مشاغل کارگاهی با تلاش های صورت گرفته از سوی شهردارو اعضاء شورای اسلامی شهر در این دوره به پایان رسید.
سبکتکین اضافه کرد:بهره برداری از شهرک مشاغل کارگاهی یکی از دستاوردهای مدیریت شهری در دوره پنجم شورا به شمار می آید چراکه به ثمر رسیدن این طرح بزرگ برای انتقال اصناف آلاینده از درون شهر ، اقدامی ماندگار است و مردم نیز سالها انتظار انجام این کار سنگین را می کشیدند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال ان بوده تا زرین شهر به شهری پايدار و منسجم با ساختاری مناسب برای سکونت، و فعاليت مبدل شود، عنوان کرد: امروز بیشترین معابر و پیاده روهای خیابان هایی چون سعدی، حافظ، نهضت و ... در اختیار صنوف مزاحم است و این معابر به محلی برای توقف خودروها تبدیل شده که مراتب نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد برهمین اساس قطعا انتقال این مشاغل به شهرک مشاغل کارگاهی امنیت و رضایتمندی شهروندان را رقم خواهد زد.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: شهرداری زرین شهر در دوره پنجم اقدامات مشهودی را در سطح شهر و در راستای اصلاح سیما و منظر شهری داشته است و توسعه مبلمان شهری از جمله برنامه های مدنظر شورای شهر بود زیرا در برخی معابر و پارک ها و ... چهره نابسامان و کاستی در مبلمان شهری مشاهده می شد.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح سیما و منظر شهر، نصب المان های مختلف و... نقش زیادی را در افزایش نشاط و شادابی شهروندان و رضایت آنها از محیط شهر داشته و با توجه شرایط خاص زرین شهر از جمله میزبانی بزرگترین صنایع کشور و پیشنیه بالای تاریخی و مذهبی و حرکت شهر به سمت جذب گردشگران تحقق این مهم نقش بسزایی را در معرفی هرچه بهتر شهر و فرهنگ مردم این دیار به مسافران و گردشگران خواهد داشت.
سبکتکین با بیان اینکه شورای اسلامی زرین شهر تلاش کرده به توسعه متوازن شهر کمک کند، افزود: توجه بیشتر به محلات کمتر برخوردار از اهمیت ویژه ای برای مدیریت شهری برخوردار بود از این رو یکی از سیاست‌های تعریف شده برای ما اجرای طرح بازآفرینی شهری، توانمندسازی کالبدی بافت‌های فرسوده و همچنین توانمند سازی بخش های فرهنگی و اجتماعی این محلات بود، که طی 2.5 سال گذشته برنامه های موفقی نیز به مرحله اجرا رسید تا زرین شهر به شهری امن و مقاوم در برابر انواع آسيب ها و مقاوم در برابر مخاطرات و سوانح تبدیل شود.
وی یاداور شد: شورای پنجم از روزهای نخست از بحث های سلیقه ای و غیر برنامه ریزانه به سمت و سوی برنامه محوری حرکت کرد و تمرکز منابع درآمدی شهرداری که یکی از مباحث سال ۹۹ است، منجر به توزیع متعادل و متوازن امکانات شهری خواهد شد و بهره برداری از پروژه های شهرداری در محلات مختلف شهر گواه این موضوع است.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر با ابراز امیدواری از تداوم وحدت و همدلی موجود در شورای پنجم، گفت: در شرایط فعلی که کرونا درآمدهای شهرداری‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، از سازمان شهرداری‌ها می‌خواهیم از شهرداری زرین شهر برای بهره‌برداری از ابرپروژه‌های شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی حمایت کند.
وی متذکر شد: انتظار می رود شهرداری نسبت به ساماندهی ۲۳ هکتار اراضی غرب دانشگاه پیام نور که در بازبینی طرح جامع می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی را برای شهر و شهروندان فراهم کند نگاه ویژه ای داشته باشد و مسئولان امر نیز شهرداری را در این مسیر همراهی کنند و شورای شهر نیز با تمام توان همراه شهردار خواهد بود تا آنگونه که شایسته است زرین شهر به شهری با رفاه عمومی و زيرساخت های مناسب، همراه با تعديل نابرابری ها و تأمين عادلانه کليه حقوق شهروندی مبدل گردد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار