اصفهان میزبان ۵۱ عنوان نمایشگاه در سال 98

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان معتقد است امروزه از نمایشگاه و مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به شکل‌گیری و برگزاری آن می‌شود، تحت عنوان «صنعت نمایشگاهی» یاد می‌شود.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هر نمایشگاه، ارتباطات مؤثر، گسترده و پایداری است که حاصل رویایی صنعتگران، فعالان اقتصادی و متخصصان هر حرفه‌ای است که در نمایشگاه‌ها به منصه ظهور می‌رسد و منجر به همکاری‌های بیشتر و درازمدت می‌شود، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز معتقد است امروزه از نمایشگاه و مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به شکل‌گیری و برگزاری آن می‌شود، تحت عنوان «صنعت نمایشگاهی» یاد می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اظهار کرد: در دنیا حاکمیت‌های محلی یا به عبارتی شهرداری‌ها از نمایشگاه‌ها به‌عنوان یک ابزار بازاریابی شهری استفاده می‌کنند. بر اساس تحقیقات انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی، شهرهای بزرگ از نظر زیرساخت‌ها، ترافیک، آلودگی هوا و کیفیت زندگی تقریباً مشابه هستند و نیاز به ایجاد تمایز بین شهرها وجود دارد؛ قطعاً آنچه که می‌تواند بین شهرها تمایز ایجاد کند برگزاری رویدادهای فرهنگی، اقتصادی در قالب نمایشگاه‌ها است.

او ادامه داد: خصوصیت دیگر برگزاری نمایشگاه‌ها در این است که به صورت کارا جریان سرمایه‌گذاری در شهر را رونق می‌بخشد. بر اساس مطالعات انجام شده در شهرهایی که برندهای پویا دارند و نمایشگاه‌ها و رویدادهای قوی برگزار می‌کنند، سرمایه‌گذاران راحت‌تر جذب می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت برگزاری نمایشگاه میزان سرمایه‌گذاری در شهرها را افزایش می‌دهد.

یارمحمدیان گفت: اقتصاد زنجیره‌های به هم پیوسته‌ای دارد که معتقدم نمایشگاه اولین حلقه این زنجیره است و اگر اقتصاد سامان پیدا کرد بسیاری از ناهنجاری‌ها و مسائلی که در شهرها وجود دارد، کاهش پیدا می‌کند. امروزه از نمایشگاه و مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به شکل‌گیری و برگزاری آن می‌شود، تحت عنوان «صنعت نمایشگاهی» یاد می‌شود، ازاین‌رو می‌توان گفت که نمایشگاه پیشانی توسعه است. اگر یک تولیدکننده بخواهد میزان تولیدات و نقدینگی خود را افزایش داده و به کسب‌وکارش رونق بخشد، اولین گام برای رسیدن به این هدف را باید حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بداند.

او تصریح کرد: وقتی یک تولیدکننده در نمایشگاه‌های مختلف حضور یافت، تولیدات خود را در معرض دید مخاطب قرار داد و با مصرف‌کننده یا مخاطب مذاکره کرد، این اقدامات منجر به افزایش میزان فروش تولیدات، افزایش صادرات محصول در کشور، افزایش نقدینگی و در نهایت افزایش اشتغال می‌شود. امروزه نمایشگاه به محلی برای ایده‌پردازی نیز تبدیل شده است، زیرا مخاطبان، رقبا، شرکت‌های مختلف در یک نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و نظرات مختلفی در رابطه با کالاها ارائه می‌کنند در این صورت تولیدکننده یا مشارکت‌کننده بهتر می‌تواند به نقاط ضعف و آسیب‌های خود پی ببرد و آنها را برطرف کند.

یارمحمدیان اضافه کرد: در طول سال گذشته ۴۹ نمایشگاه در اصفهان برگزار کردیم؛ البته سال ۹۷ شرایط اقتصادی بسیار سخت بود و امسال نیز شرایط سخت خواهد بود، زیرا تلاطم بازار ارز و تحریم‌ها وجود دارد و بسیاری از شرکت‌ها سیاست‌های انقباضی را برای مبادلات و امور مالی خود در پیش گرفته بودند، بااین‌وجود اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان سال گذشته تقویم زمانی خود را به صورت کامل انجام داد، سال گذشته بسیاری از نمایشگاه‌ها را برای نخستین بار برگزار کردیم؛ به‌عنوان‌مثال نخستین نمایشگاه حمل‌ونقل پاک را در اصفهان برگزار و خودروهای هیبریدی، دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های برقی را در معرض دید مردم قرار دادیم و در این نمایشگاه که با همکاری معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری اصفهان برگزار شد، سعی کردیم فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک را در شهر ترویج بدهیم که خوشبختانه خروجی بسیار خوبی داشت و امیدوارم سال‌های آینده نیز برگزاری این نمایشگاه ادامه پیدا کند. برپایی نخستین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها برای کسب‌وکارهای جدید نیز در سال گذشته برگزار شد، حتی پس از چندین سال وقفه سیزدهمین نمایشگاه کتاب در اصفهان برگزار شد و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت به‌طوری‌که بر اساس آمارها حدود صد هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند و حدود ۲۵۰ ناشری که در نمایشگاه حضور یافتند، فروش بسیار خوبی داشتند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان افزود: همچنین سال گذشته نخستین نمایشگاه صنایع خلاق در اصفهان برپا گردید، وقتی این نمایشگاه برگزار شد سایت سازمان جهانی یونسکو اعلامیه و پوستر نمایشگاه را در سایت خود قرار داد. نخستین نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، نخستین نمایشگاه هنر و صنعت مد و لباس و اولین نمایشگاه تخصصی تشریفات نیز در سال ۹۷ برگزار شد. همچنین ۵۰۰ هزار مخاطب در سال گذشته از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند که این اتفاق نیز در نوع خود بی‌نظیر است. امسال نیز شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برنامه‌ریزی برای برگزاری ۵۱ عنوان نمایشگاه را انجام داده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار