سیمای شهری انعکاسی از هویت شهر است

نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: در نظر گرفتن روح حاکم بر منظر شهری یکی دیگر از مباحثی است که نیاز است در میدان مرکزی زرین شهر مورد توجه قرار گیرد ، از این رو امیدواریم در این خصوص نیز چاره اندیشی شود و طرح کامل اصلاح این میدان به سرانجام رسد.

ژاله مبشری در نشست با شهردار زرین شهر ضمن تبریک هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: شهرداری ها طی سال های اخیر به واسطه گسترش شهرنشینی خدمات متنوع و ارزنده ای را در اقصی نقاط کشور به شهروندان ارائه می دهند و در ابعاد وسیع و متنوعی همچون حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی و مسائل و برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی فعالیت دارند. وی افزود: قطعا امروزه نمی توان، نقش مؤثر و ارزنده‌ای شهرداری ها را در ارتقای آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه سازی فرهنگ مشارکت و رضایتمندی مردم و دستیابی به شاخصه‌های جامعه توسعه یافته و زیبا، توسعه یافته و پویا نفی کرد از این رو باید قدردان تلاش های صورت گرفته از سوی شهرداران و پرسنل و کارگران خدوم شهرداری های شهرهای ایران بود.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: به دلیل ملموس بودن فعالیت و اقدامات شهرداری‌ها برای عموم شهروندان، همواره دریچه‌های انتقاد از عملکرد این نهاد خدمت‌رسان باز بوده اما قطعا می توان از این رویکرد به عنوان یک فرصت استفاده کرد و با گسترش روابط دوسویه مدیریت شهری با شهروندان، تا بتوانیم زمینه‌های توسعه و افزایش رفاه عمومی را بیش از پیش فراهم کنیم.
مبشری اضافه کرد: در نظر گرفتن روح حاکم بر منظر شهری یکی دیگر از مباحثی است که نیاز است در میدان مرکزی زرین شهر مورد توجه قرار گیرد ، از این رو امیدواریم در این خصوص نیز چاره اندیشی شود و طرح کامل اصلاح این میدان به سرانجام رسد و در نهایت نیز المانی که با فرهنگ شهر عجین باشد در این میدان نصب گردد.
وی عنوان کرد: اعضای شورا به دنبال آن هستند تا امور شهری را با تحقیق و مطالعه، پیگیری و اجرا نمایند،از این رو تعیین تکلیف لایحه پارک سوار و همچنین آسفالت معابر یکی دیگر از مباحثی است که انتظار می رود بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: این روزها معضل سگ‌های بدون صاحب برای مردم شهرهای مختلف شهرستان لنجان از جمله زرین شهر تبدیل به یک دغدغه دائمی شده و شهروندان خواستار جمع‌آوری این سگ‌ها از سوی مجموعه مدیریت شهری هستند،اما امحای سگ‌های بی‌صاحب قطعا اقدام صحیحی نبوده که خوشبختانه براساس گزارش ارائه شده از سوی شهردار محترم این مسئله در زرین شهر اجرا نمی شود. از این رو نیاز است به سمت زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد،حرکت کرد تا جمعیت این حیوانات را کنترل شود.
وی متذکر شد: احداث پناهگاه با هدف نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب یک راهکار موثر به شمار می آید چراکه در این پناهگاه ها تفکیک نژادهای مفید از غیرمفید، واکسیناسیون، جراحی و عقیم‌سازی و نهایتا نشانه گذاری و آزادسازی سگ‌های جمع آوری شده انجام می‌شود از این رو نیاز است با ایجاد هماهنگی بین مدیران شهری در شهرستان و سازمان های مردم نهاد، برای ساماندهی وضعیت این حیوانات وارد عمل شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار