پرداخت دیون شهرداری به پیمانکاران و اشخاص حقیقی در فرصت باقی مانده

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: یکی از مباحثی که در شورای پنجم زرین شهر مورد توجه قرار گرفت پیگیری مطالبه شهروندان و حفظ انسجام بین اعضا و تعامل با شهردار منتخب در راستای انجام پروژه های عمرانی و ارائه خدمات شایسته به شهروندان بود.

احمد احمدیان در نشست با شهردار زرین شهربا تاکید بر لزوم تدوین نقشه راهی جهادی توسط مدیریت شهری در یکسال باقی مانده از عمر شورای دور پنجم، اظهار کرد: نهادهای عمومی غیر دولتی و خصوصا شهرداری‌ها ،بزرگترین نهادی هستند که می‌تواند خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه دهند و در این بین حمایت شورای اسلامی شهر نقش اساسی در افزایش کیفیت این خدمات دارد.
وی افزود: یکی از مباحثی که در شورای پنجم زرین شهر مورد توجه قرار گرفت پیگیری مطالبه شهروندان و حفظ انسجام بین اعضا و تعامل با شهردار منتخب در راستای انجام پروژه های عمرانی و ارائه خدمات شایسته به شهروندان بود.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه متاسفانه سال 98 شاهد بحران های متعددی در استان های مختلف کشور بودیم تصریح کرد: در اواخر سال موضوع شیوع ویروس کرونا باعث بروز مشکلات دوچندان در شهرهای ایران شد و این مسئله به مشکلات اقتصادی شهرداری ها دامن زد.
وی اضافه کرد: متاسفانه شهرداریها در جذب کمک دولت برای جبران آسیب‌های مالی محروم ماندند و این درحالیست که این شهرداری ها هستند که با انجام پروژه های عمرانی امید را در دل شهروندان زنده نگه داشته اند از این رو انتظار می رود دولت محترم به این مسئله نگاهی ویژه داشته باشد.
احمدیان ادامه داد: علی رغم مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری ها در شرایط سخت اقتصادی امروز نباید به گونه ای عمل کرد که فشار مضاعفی به شهروندان وارد شود برهمین اساس انتظار می رود و احصاء کدهای درامدی جدید و همچنین حمایت بیشتر مسئولان و صنایع فعال در شهرستان در پرداخت دیون شهرداری همکاری ویژه ای را داشته باشند.
وی با بیان اینکه نیاز است اولویت بندی پرداخت دیون شهرداری در سال پایانی فعالیت خود در دوره پنجم مشخص شود، گفت: وظیفه شهرداری تسویه بدهی پیمانکاران با حفظ تکریم آنان بوده و براساس گزارشات ارائه شده خوشبختانه حجم قابل قبولی از بدهی های شهرداری پرداخت شده است اما نیاز است در مورد دیون باقی مانده شهرداری شفافیتی صورت گیرد و مشخص شود اولویت پرداخت این دیون به چه شکلی صورت خواهد گرفت.
عضو شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: به نظر می رسد نباید مبنای تهاتر بدهی های شهرداری صرفا زمین در ازای بدهی‌اش باشد، بلکه بنظر می رسد باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مجوز صدور پروانه و بارگذاری را نیزلحاظ کند که البته باید در این مورد بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.
وی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در آخرین سال شوراها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: انتظار می رود برنامه ریزی لازم برای اتمام پروژه های نیمه تمام همچون نگارخانه،پارک سوار،خیابان شهدا، خیابان قلعه قاسم به مهرآباد، ترمیم ترانشه ها، لکه گیری معابر و حل مشکلات معابر شهری در فرصت باقی مانده دوره پنجم مدیریت شهری انجام گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار