طرز تهیه پیتزا

شما به راحتی می توانید انواع پیتزاها و خمیر آن را در منزل تهیه کنید و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و حتی باب میل خود مواد آن را تغییر بدهید. در ادامه با چند روش پخت آن آشنا شوید.

طرز تهیه پیتزا

مواد لازم برای خمیر پیتزا :
آرد تقریبا 350 گرم
آب 1 پیمانه
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
روغن 3 قاشق غذاخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای پیتزا مخلوط :
ژامبون ریز شده 500 گرم
سوسیس خرد شده 500 گرم
پنیر پیتزا 500 گرم
فلفل دلمه ای 2 عدد
قارچ 200 گرم
آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه خمیر پیتزا :
آرد را به همراه مخمر فوری و نمک با هم خوب مخلوط کنید سپس روغن و آب را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید، میزان آب و آرد بستگی به آردتان دارد که آرد چه میزان آب جذب می کند. باید خمیرتان به گونه ای باشد که بسیار لطیف باشد و به دست شما نچسبد. زمانی که مواد خوب مخلوط شدند و خمیر مورد نظرتان بدست آمد خمیر و از ظرف خارج کنید و روی یک سطح صاف را آرد پاشی کنید و به مدت 10 دقیقه آن را ورز بدهید (به این صورت که خمیر را با کف دست باز کنید و خمیر که باز شد آن را ببندید، به مدت 10 دقیقه این کار را ادامه بدهید) بعد از ورز دادن خمیرتان را کامل ببندید و جمع کنید یعنی این که هیچ جای آن درز و باز شدگی نداشته باشد. آن را به صورت چانه ای بزرگ درست کنید.

خمیرتان را داخل یک ظرف بزرگ بگذارید (زیرا حجم آن 2 برابر می شود) در آن را ببیندید و آن را در محیطی گرم به مدت 1 ساعت یا بیشتر قرار بدهید تا حجم خمیرتان دو برابر شود.

طرز تهیه سس پیتزا :
نصف فلفل دلمه ای، 2 حبه سیر و حدود 3-4 عدد گوجه فرنگی پوست گرفته شده و 1 قاشق غذاخوری سرکه را داخل غذاساز بریزید تا خوب مخلوط شوند بعد مواد را با 4 قاشق غذاخوری روغن و نمک و فلفل مخلوط کنید و روی شعله قرار بدهید تا به غلظتی که می خواهیم برسد (غلظت باید کمی رقیق تر از رب باشد).

اجازه بدهید سس سرد شود.

طرز تهیه پیتزا,تهیه ی پیتزا مخلوط
پخت پیتزا در خانه

طرز تهیه پیتزا مخلوط :

بعد از گذشت زمان مورد نیاز برای خمیر، کف سینی فر را چرب کنید و خمیر را نازک روی سینی فر پهن کنید. زیرا بعد از پخت خمیر پف می کند. بعد از اینکه پهن کردید روی آن مقداری چنگال بزنید و بعد از سس آماده شده روی خمیر بریزید و روی آن پهن کنید.

مقداری پنیر پیتزا بریزید و بعد از آن ژامبون های خرد شده بریزید به صورتی که یک لایه روی خمیر را بپوشانید و بعد از آن قارچ های ورقه را بچینید و سوسیس های حلقه ای را بچینید و بعد مقداری فلفل دلمه ای بریزید. میزان فلفل دلمه ای نباید زیاد باشد.

و در پایان مقدار زیادی پنیر پیتزا روی آن بریزید و داخل فر از قبل گرم شده قرار بدهید و دمای فر را روی 170 قرار بدهید. زمانی که خمیر پیتزا پخت زیر آن را خاموش کنید و شعله ی بالایی را روشن کنید تا روی آن به میزان دلخواه سرخ شود. و در پایان روی آن آویشن و سس بریزید و میل کنید.


* میزان مواد لازم را به سلیقه ی خودمی توانید کم یا زیاد کنید. بعضی افراد پر قارچ دوست دارند یا دوست دارند ژامبون و یا سوسیس آن بیشتر باشد.

درست کردن خمیر پیتزا, نکته هایی برای تهیه پیتزا
نکاتی برای پخت پیتزا در خانه

برای تهیه ی پیتزا مخصوص از کالباس و فلفل دلمه ای و قارچ و گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا استفاده کنید. به همان روش بالا با این تفاوت که یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و بعد گوشت چرخ کرده به آن اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید. و بعد از پخت گوشت ها، خمیر را روی سینی پهن کنید و از سس روی آن بزنید و بعد از آن پنیر را روی آن بریزید و یک لایه گوشت روی آن قرار بدهید و پس از آن کالباس و بعد قارچ های حلقه ای را روی آن قرار بدهید و فلفل دلمه ای را روی آن بریزید. در پایان روی آن را پنیر پیتزای فراوان بریزید.

و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه قرار بدهید. و پس از پخت نان گریل رو را روشن کنید.

برای تهیه ی پیتزا گوشت مانند پیتزای مخصوص عمل کنید با این تفاوت که کالباس را حذف کنید.

برای تهیه ی پیتزا مرغ ، مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه بپزید و پس از پخت آن را ریش کنید و مانند دستور پیتزا گوشت بپزید با این تفاوت که به جای گوشت از مرغ استفاده کنید.

* می توانید به سلیقه ی خود روی پیتزاها از ذرت های بخارپز و زیتون یا گوجه فرنگی استفاده کنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار