اصفهان بیشترین پایگاه معنوی نماز جمعه کشور را دارد

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: در 900 نقطه کشور نماز جمعه برگزار می شود که از این تعداد 90 پایگاه معنوی نماز جمعه در استان اصفهان واقع شده و بیشتر  آمار برگزار نماز جمعه در کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان اظهار کرد: به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امسال برنامه های متنوع در سراسر استان اصفهان از جمله نشست های منطقه ای ائمه جمعه برگزار شد که در این نشست ها افزایش کیفیت نماز جمعه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
وی افزود: نهاد مقدس نماز جمعه به دنبال آن است تا به پشتوانه مباحث علمی، پژوهشی و کارشناسی اقدامات موثری را به سرانجام برساند که در این میان به موضوعاتی چون نماز جمعه و جهاد کبیر، نمازجمعه و مقاومت،نماز جمعه و مسجد و ظرفیت‌های مسجد در تراز انقلاب و همچنین مکتب حاج قاسم سلیمانی که از اندیشه های مقام معظم رهبری و... خواهیم پرداخت تا نقش خود را در بالابردن کیفیت نماز جمعه انجام دهیم.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا مساجد و مصلی‌های نماز جمعه استان اصفهان به پایگاه های سلامت مبدل شدند و ائمه جمعه و جماعات استان تمام قد وارد میدان عمل شدند و در حوزه معیشت افراد آسیب دیده این ویروس منحوس کمک های فراوانی را انجام دادند.
وی عنوان کرد: در 900 نقطه کشور نماز جمعه برگزار می شود که از این تعداد 90 پایگاه معنوی نماز جمعه در استان اصفهان واقع شده و بیشتر آمار برگزار نماز جمعه در کشور را به خود اختصاص داده است.
صالحیان خاطرنشان کرد: در 90 پایگاه معنویت نماز جمعه استان اصفهان بیش از هزار و 500 نفر در قالب کارگزار مشغول فعالیت می باشند که 80 درصد از آنان قشر جوان و دانشجو هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار