توصیه پزشکان به افراد دارای بیماری زمینه‌ای/ در شهریورماه تزریق واکسن آنفلوآنزا تزریق کنید

متخصصان پزشکی معتقد هستند با شروع فصل پاییز شرایط کرونا به علت همزمانی با سایر بیماری‌های فصلی از جمله آنفلو‌انزا ویژه‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد از همین رو بر تزریق واکسن آنفولانزا از سوی افراد آسیب پذیر در شهریورماه تاکید دارند.

هر ساله در فصل پاییز شاهد شیوع ویروس آنفلوانزا هستیم که امری اجتناب ناپذیر است اما تفاوت پاییز امسال در همراهی کردن کرونا با این ویروس می‌باشد.
در این رابطه پزشک عمومی بخش کووید١٩ بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، در گفتگو با تسنیم گفت: در صورتی که زنجیره انتقال ویروس کرونا تا شروع فصل پاییز کاهش نیابد، همزمانی آن با شیوع آنفلوانزای فصلی تبعات بدی خواهد داشت.
دکتر سلطانی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ داروی قطعی برای از بین بردن کرونا وجود نداشته و قطعا واکسن آن تا پاییز در دسترس مردم قرار نمی‌گیرد، باید با رعایت اصول بهداشتی فردی و اجتماعی شیوع کرونا را به حداقل برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق توصیه متخصصین عفونی، بهتر است واکسیناسیون آنفلوانزا در شهریور ماه انجام شود تا از بروز بحران بزرگ‌تر و ابتلای همزمان افراد آسیب‌پذیر به این دو بیماری اپیدمیک، پیشگیری کنیم.
چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا بزنند؟
در این رابطه دکتر سلطانی تصریح کرد: افراد در معرض خطر یعنی افراد بالای 60 سال، بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی، سرطان‌ها، دیابتی‌ها، پیوندی‌ها، افراد مبتلا به HIV مثبت و بیمارانی که شیمی درمانی و یا رادیوتراپی کرده‌اند، باید واکسیناسیون را انجام دهند.
وی ضمن اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا تا شهریورماه در دسترس نیست و سپس با هزینه مناسب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: همچنین افراد چاق، پرسنل پزشکی، زنان باردار، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و کودکان شش ماه تا شش سال هم، باید جهت واکسیناسیون اقدام کنند.
لازم به ذکر است، طبق اعلام وزارت بهداشت، در شهریور ماه امسال قرار است در اولین مرحله، دو و نیم میلیون واکسن آنفلوآنزا بصورت رایگان بین گروه‌های درمعرض خطر توزیع شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار