وخامت شرایط در انتظار نطنز است / مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند

- شهرستان نطنز در وضعیت نارنجی قرار دارد و با توجه به عدم جدی گرفتن مردم وخامت شرایط در انتظار این شهرستان است.

شیوع ویروس کرونا باعث شده است که منطقه نطنز در وضعیت هشدار قرار بگیرد و بر همین اساس لازم است تا پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش توسط مسئولان و مردم رعایت شود تا کاهش شیوع این ویروس منحوس شویم.

ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک قابل پیشگیری است اما متاسفانه مردم و شهروندان این ویروس را جدی نگرفتند و همین موضوع باعث شده است تا ویروس کرونا پیشرفت کند و این چنین آمار مبتلایان در شهرستان نطنز افزایش پیدا کند.

رمضانعلی فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه اینکه شرایط شهرستان نطنز در وضعیت هشدار یا خطرناک قرار دارد، اظهار داشت: رعایت کامل و صحیح پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه بانک‌ها باید در اولویت کاری قرار گیرد.

فردوسی ضمن اشاره به بازدیدهای سرزده از مراکز مختلف افزود: هدف از این بازدیدهای سرزده ارزیابی نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف ادارات و دستگاه‌های اجرایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و الزامات بهداشتی است که می‌توان با این بازدیدها به اهداف خود دست پیدا کرد.

وی تبیین کرد: تغییر وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان نطنز از وضعیت زرد به نارنجی نشان از تنزل مراقبت‌ها، عادی‌انگاری و عدم رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی است که برای بهبود این شرایط به همراهی مردم و مسوولان و اعمال برخی از محدودیت‌ نیاز است.

فردوسی با بیان اینکه لازم است تا پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیش از پیش جدی گرفته شود، افزود: برای عبور از این شرایط لازم است تا ضمن اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، با توجه به وضعیت منطقه، تصمیمات شهرستانی نیز اتخاذ و اجرایی شود و تمامی این تصمیمات لازم‌الاجرا است.

فرماندار شهرستان ضمن اشاره به برخورد جدی با واحدهایی که موجب تجمع می‌شوند، تاکید کرد: فعالیت تمامی مکان‌هایی که تجمع در آن صورت می‌گیرد در شهرستان نطنز تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با متخلفین برابر قانون برخورد و آن واحد مذکور پلمب می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا با برپایی مراکز تجمعی افزایش پیدا می‌کند، گفت: اجتماعات، محل مناسبی برای تکثیر و انتقال ویروس کرونا است و بر همین اساس برای جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس باید از برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات پرهیز کرد.

فردوسی تأکید کرد: استفاده از ماسک، کمترین اقدامی است که هر یک از شهروندان برای مقابله با انتشار ویروس کرونا باید انجام دهند؛ در این شرایط از نظر انسانی و شرعی استفاده از ماسک یک وظیفه عمومی است و ادارات دولتی به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند خدماتی ارائه نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقلام بهداشتی را با قیمت مصوب از طریق مراکز عرضه مستقیم در اختیار شهروندان قرار دادیم، گفت: به منظور دسترسی مناسب مردم به ماسک و مواد ضدعفونی کننده، اداره صمت و اتاق اصناف با برپایی مراکز عرضه مستقیم، این کالاها را با قیمت مصوب در اختیار افراد قرار دهند.

فرماندار نطنز افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و برگزاری آیین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان به ویژه در حسینیه‌ها و تکایا و مساجد، تلاش شود تا با تقویت فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی و همچنین اطلاع‌رسانی لازم به مسئولان تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی تلاش شود تا مردم بدون کوچکترین خسارت جانی، بیشترین بهره معنوی را از این ایام ببرند.

وی افزود: به منظور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمیته‌ای از مسوولان ذی ربط تشکیل شده و اعضای این کمیته با حضور در ادارات و اماکن مختلف، وضعیت شهرستان را به صورت روزانه بررسی می‌کنند تا شرایط شهرستان بار دیگر به سمت سفید حرکت کند.

علی شریفی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به آخرین اخبار و آمار و ارقام مربوط به ویروس کرونا در منطقه نطنز اظهار داشت: متاسفانه در 24 ساعته گذشته بر اساس آزمایشات تشخیصی صورت گرفته بر اساس نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه سه نمونه کرونا مثبت گزارش شده است .

وی گفت: تاکنون یک هزار و 55 نمونه بستری و سرپایی در بیمارستان و مراکز جامع سلامت گرفته شده است که تعداد 212 نفر تست‌شان مثبت گزارش شده است؛ تعداد موارد بستری مشکوک در بیمارستان خاتم الانبیای نطنز هفت نفر است و تعداد 10 نفر در انتطار جواب تست خود هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز ضمن ابراز تاسف از عدم جدی گرفتن ویروس کرونا توسط شهروندان نطنزی ابراز داشت: متاسفانه با توجه به اینکه وضعیت بیماری کرونا درشهرستان توسط همشهریان خیلی عادی شده است ولیکن این بیماری منحوس کماکان در شهرستان نطنز جولان می دهد.

شریفی با بیان اینکه در صورت تداوم شرایط در شهرستان نطنز شرایط فعلی رو به وخاومت می‌رود، گفت: اگر شرایط به همین شکل ادامه یابد وضعیت شهرستان نطنز از نارنجی به معنی پرخطر به قرمز به معنی خیلی پرخطر تبدیل می‌شود و شرایط منطقه ویژه خواهد شد.

وی به عوامل خطرناکی که سبب شیوع بالای بیماری در شهرستان نطنز می‌شود اشاره کرد و گفت: مردم از حضور در مراسم‌های عروسی و شادی، حضور در مراسم عزاداری، حضور در تجمعات بدون ماسک و همچنین جوانان از حضور در باغات جهت استعمال قلیان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تاثیرات ویروس کرونا در جامعه به نحوه چگونگی رفتار ما با این ویروس بستگی دارد، تبیین کرد: اینکه این ویروس قرار است چه بلای سر شهر و اعضای خانواده‌ها بیاورد به رفتار و عملکرد خودمان بستگی دارد و بر همین اساس لازم است تا با اصلاح رفتار خود را از ویروس کرونا مصون کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار