جامعه از پیامدهای فساد اقتصادی در رنج است

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه جامعه از پیامدهای فساد اقتصادی در رنج است، گفت: ثمره حضور در نماز جمعه داشتن اخلاق فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... خواهد بود و نبود اینگونه اخلاق ها شاهد بروز بسیاری از مشکلات خصوصا مشکلات اقتصادی در کشور هستیم و در کنار برخی مدیریت های سوء که در کشور وجود دارد افرادی تحت عنوان سلطان سکه، مسکن، فولاد به فعالیت مشغول می شوند.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ریشه خبر و خبرگزاری در واقعه عاشورا دارد، اظهار داشت: اگر وقایع روز عاشورا ثبت و به سینه به سینه تا امروز نقل شده است به واسطه اطلاع رسانی خبرنگاران متعهد آن زمان به انجام رسید و برهمین اساس می توان گفت ریشه خبر و خبرگزاری ریشه در مکتب اسلام دارد.
وی افزود: متاسفانه یکی از ضعف‌های شیعیان آن بوده که بسیاری از سنت‌های نیکو در زندگی بشریت را که شیعیان پایه‌گذار آن بودند نتوانستیم طی قرن‌های مختلف رشد داده و در انحصار خود نگهداریم و همواره دیگران این سنت‌های نیکو را به یغما برده و به نام خود به ثبت رساندند و از ان بهره بردند.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان خبرنگاران را همچون معلم دانست و تصریح کرد: در مکتب اسلام به حوزه خبر تنها به حوزه اطلاع رسانی ان توجه نشده بلکه یکی از مباحثی که به واسطه فعالیت خبرنگاران به وقوع می پیوندد فرهنگسازی در مباحث مختلف است و قلم زدن این قشر تاثیرگذار در حل معضلات فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی عنوان کرد: برخی رسانه‌ها به دنبال ایجاد هیجانات کاذب و درگیر کردن طیف‌ها و اندیشه های سیاسی و در نهایت ایجاد اختلاف هستند در حقیقت رسالت واقعی خبر و خبرگزاری را درک نکرده و خود را متعهد به انتقال مفاهیم دینی،اجتماعی، فرهنگی و...نمی دانند تا در کنار انجام رسالت اطلاع رسانی انسان‌ها را به خداوند متعال نزدیک کرده و در بسیاری از مواقع اتش فتنه‌ها را خاموش کنند.
صالحیان با بیان اینکه در 900 نقطه از کشور نماز جمعه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در 90 شهر و شهرستان استان اصفهان نماز جمعه برگزار می شود و باید توجه داشت در هر نقطه‌ای که نماز جمعه برگزار می شود علم دین در آن نقطه برافراشته شده و چهره دین مبین اسلام به نمایش گذاشته می شود چراکه پیامبراکرم(ص) رکن دین را نماز دانستند.
وی با ابراز گلایه مندی از عدم حضور برخی مسئولان در نماز جمعه، یادآور شد: نماز در آیین پیامبران از آدم تا خاتم وجود داشته اما نماز جمعه در شب معراج از سوی خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) و پیروان ایشان به عنوان تهفه اهدا فرمودند بنابراین نماز جمعه از قداست منحصر بفردی برخوردار است و از این جهت پیامبر برگزار این آیین عبادی سیاسی را تا قیامت واجب دانستند.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان نماز جمعه را عامل انتقال معرفت و بصیرت دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند در روز قیامت کسی به خداوند نزدیکتر است که در دنیا به نماز جمعه نزدیکتر باشد و شرط بهشتی شدن انسان مومن را حضور در نماز جمعه قرار دادند.
وی نماز جمعه را تنظیم کنند فکر و اخلاق دانست و تصریح کرد: در نماز جمعه کسب علم، افزایش بصیرت و ... مورد توجه قرار دارد از این رو بر سایر عبادت ها برتری دارد چراکه ثمره آن داشتن اخلاق فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... خواهد بود و نبود اینگونه اخلاق ها شاهد بروز بسیاری از مشکلات خصوصا مشکلات اقتصادی در کشور هستیم و در کنار برخی مدیریت های سوء که در کشور وجود دارد افرادی تحت عنوان سلطان سکه، مسکن، فولاد به فعالیت مشغول می شوند.
صالحیان تبیین و تفسیر اصول انقلاب دانست و عنوان کرد: پیامبر اکرم معتقد بودند امت اسلام برای حضور در نماز جمعه باید خود را از پنجشنبه مهیا سازند و روز جمعه غسل جمعه را انجام داده، خود را آراسته نموده و با شادابی در نماز جمعه حضور می یابند و قطعا اگر کارگزاران و دولتمردان در نماز جمعه حضور یابند و سخنان خطیب را شنیده و از درد آحاد جامعه مطلع شوند بسیاری ظرفیت‌های مغفول مانده مورد توجه قرار خواهند گرفت.
وی نماز جمعه را مولد و حافظ نیروی انسانی مومن ،کارآمد، متعهد و انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه مسئولان، دولتمردان و... از افرادی باشند که از کودکی در مسجد و نماز جمعه حضور می‌داشتند، آنچه را که امیرالمومنین در حکومت خود مورد توجه قرار می دادند آنان نیز مورد توجه قرار داده و حافظ بیت المال، ارزش های اسلامی و ... خواهد بود.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان شهید حججی را تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) و نماز جمعه دانست و متذکر شد: توجه به جوانان و جوانگرایی یکی دیگر از رسالت های نماز جمعه به شمار می آید از این رو در 90 پایگاه معنوی نماز جمعه استان اصفهان که بیش از هزار و 500 نفر در قالب کارگزار مشغول فعالیت هستند 80 درصد از آنان قشر جوان می باشند تا در کنار تربیت این قشر اثرگذار از ظرفیت انان در حوزه های مختلف به خوبی استفاده شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار