زنگ خطر مهاجرت و رشد منفى جمعيت در زرین شهر به صدا درآمد

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: براساس آمار ارائه شده در سرشمارى سال ١٣٩٠، زرين شهر جمعيتى بیش از ٦٠ هزار نفر را در خود جای داده بود،اما شاهد هستیم اين آمار در سرشمارى سال ١٣٩٥ به ٥٥ هزار نفر كاهش پيدا كرده که زنگ خطر رشد منفى جمعيت و مهاجرت را در مرکز شهرستان به صدا درآورده است.

احمد احمدیان با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان لنجان، اظهار کرد: بیکاری و نداشتن شغل یکی از مشکلات مهم شهرهای 9 گانه شهرستان خصوصا جوانان زرین شهر بوده،و این مسئله نیز اغلب به دلیل آن است که مهاجران اکثرا بدون سرمایه اولیه یا تخصص لازم برای اشتغال و تنها به امید فعالیت در صنایع بزرگ به این شهرستان سفر می کنند که این مسئله در نهایت موجب بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی برای فرد، خانواده و جامعه می‌شود.
وی افزود: شهرداری‌ها با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به دنبال تحقق عدالت فضایی هستند تا رونق و توسعه همه جانبه شهرهای ایران رقم بخورد اما طی سال های گذشته علی رغم حرکت شهرداری زرین شهر در این مسیر، کمبود زمین سبب شده است خطه طلایی ایران از جهت رشد جمعیت و توسعه با مشکلات زیادی روبه‌رو شود.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت زرین شهر و مهاجرت ساکنان بومی این شهر، تصریح کرد: براساس آمار ارائه شده در سرشمارى سال ١٣٩٠، زرين شهر جمعيتى بیش از ٦٠ هزار نفر را در خود جای داده بود،اما شاهد هستیم اين آمار در سرشمارى سال ١٣٩٥ به ٥٥ هزار نفر كاهش پيدا كرده که زنگ خطر رشد منفى جمعيت و مهاجرت را در مرکز شهرستان به صدا درآورده است و باید توجه داشت موضوع مالکیت زمین بیش از همه دامن قشر ضعیف را گرفته است.
وی یکی از دغدغه های اصلی شورای اسلامی زرین شهر را حل مشکل اراضی غرب دانشگاه پیام نور، اراضى ذوب آهن واقع در استخر لاگون ها و الحاق این اراضی به شهر دانست واضافه کرد: گرانی سرسام آور قیمت مسکن و همچنین عدم همخوانى عرضه و تقاضاى زمين سبب شده است شهروندان این شهر سکونت در دیگر شهرها را برای سکونت انتخاب کنند.
احمدیان عنوان کرد: از این رو اعضاء شورای اسلامی و همچنین شهردار زرین شهر به دنبال آن هستند تا با برنامه ریزی تدبیرهای لازم را برای حل این معضل چندین ساله که گریبان شهر را گرفته اتخاذ و در نهایت آن را اجرایی کنند تا شاید بتوانیم بخش قابل توجهی از چالش های پیش روی شهروندان را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه برخی کارشناسان تراکم فروشی را راهکاری برای حل مشکل کمبود مسکن می دانند، ادامه داد: افزايش ميزان طبقات ساختمان ها یکی دیگر از راهکارهایی است که مورد توجه شهرداری زرین شهر قرار گرفته است تا مسکنی به این چالش مهم باشد.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر خواستار افزایش تعاملات صنایع بزرگ شهرستان لنجان با شهرداری زرین شهر شد و خاطرنشان کرد:طی سال های گذشته با رایزنیهای انجام گرفته زمینی در ورودی زرین شهر و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب در اختیار مرکز علمی کاربردی زرین شهر قرار گرفت اما برخی مباحث و چالش ها همچنان در این زمینه وجود دارد که نیاز است با افزایش تعاملات این مهم مرتفع شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار