کمک 10 میلیارد ریالی مردم به کمیته امداد اردستان

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان گفت: مردم و خیران شهرستان اردستان در چهار ماه نخست امسال بیش از 10 میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان کمک کردند.

به گزارش ایسنا - منطقه اصفهان در اردستان، ابوالقاسم صادقی ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاح سومین مرکز نیکوکاری شهرستان در حوزه علمیه خواهران اردستان، اظهار کرد: راه اندازی مراکز نیکوکاری یکی از سیاست هایی است که از طرف سازمان دنبال می شود و کارهای خیر با نظارت کمیته توسط خود مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز مراکز خیریه زیادی در کشور وجود دارد که به صورت مردمی فعالیت می کنند و هیچ نظارت و سیستم خاصی بر آن نیست، افزود: یکی از اهداف کمیته امداد اعتماد سازی بین مردم است و قرار شده یک سیستم خاصی را راه اندازی کند که در این راه مراکز خیریه افتتاح شد که امروز بیش از 105 مرکز نیکوکاری در سطح استان اصفهان راه اندازی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری به صورت مردمی فعالیت می کنند و وظیفه این مراکز شناسایی نیازمندان منطقه و خیران است، گفت: در شهرستان اردستان امروز سومین مرکز نیکوکاری افتتاح می شود. سیاست مرکز این است که مراکز در مساجد و یا حوزه های علمیه افتتاح شود. کمیته امداد غیر کمک های مادی که انجام می دهد فعالیت های فرهنگی و دینی را در دستور کار خود دارد.

صادقی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از قشر خیران جامعه را بانوان تشکیل می دهند، افزود: افتتاح مرکز خیران بانوان اردستان با توجه به این موضوع است و استفاده از پتانسیل بانوان یکی از برنامه های اصلی کمیته امداد امام خمینی اردستان است که در سال جاری در دستور کار است.

وی با بیان اینکه مردم و خیران شهرستان اردستان در چهار ماه نخست امسال بیش از 10 میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان کمک کردند، تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب طرح‌های صدقات، ایتام و محسنین، اطعام و افطاری، زکات مال و مستحبی و فطریه و کفارات بوده است که در سرفصل‌های مختلف شامل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و موردی مددجویان تحت حمایت و نیازمندان هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان با بیان اینکه کمیته امداد بیش از 2100 خانوار مددجو که جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر می شود را تحت پوشش خود دارد، گفت: امیدواریم با همکاری مردم و خیران فقر در شهرستان اردستان ریشه کن شود زیرا بودجه های دولتی آن مقدار نیست که جوابگوی این موضوع باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار