چرا کسب و کارهای سنتی در اصفهان باید به دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند؟

اصفهان یکی از بزرگترین کلان شهرهای ایران با نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت است و در طول سال‌های گذشته، از لحاظ صنعتی، تولید و تجارت پیشرفت چشمگیری داشته است. گسترش جنبه‌های صنعتی که باعث افزایش جمعیت مهاجر به این شهر شده است در کنار احداث شهرک‌های حاشیه‌ای مانند سپاهانشهر، بهارستان، شهرک سیمرغ و غیره نیز باعث عدم تمرکز جمعیت اصفهان در مرکز شهر شده است. این گزارش اما در واقع به بررسی یک بستر مناسب برای گذر کسب و کارهای اصفهانی از بُعد سنتی به کسب و کارهای نوین و دیجیتال داشته است. اما ما به بررسی چه نکاتی در این گزارش می پردازیم؟

چرا کسب و کارهای سنتی در اصفهان باید به دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند؟

اصفهان یکی از بزرگترین کلان شهرهای ایران با نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت است و در طول سال‌های گذشته، از لحاظ صنعتی، تولید و تجارت پیشرفت چشمگیری داشته است. گسترش جنبه‌های صنعتی که باعث افزایش جمعیت مهاجر به این شهر شده است در کنار احداث شهرک‌های حاشیه‌ای مانند سپاهانشهر، بهارستان، شهرک سیمرغ و غیره نیز باعث عدم تمرکز جمعیت اصفهان در مرکز شهر شده است. این گزارش اما در واقع به بررسی یک بستر مناسب برای گذر کسب و کارهای اصفهانی از بُعد سنتی به کسب و کارهای نوین و دیجیتال داشته است. اما ما به بررسی چه نکاتی در این گزارش می پردازیم؟

  • معرفی دیجیتال مارکتینگ
  • اصفهان، شهری گسترده با تمرکز منطقه ای کسب و کارها
  • بسترسازی مناسب ارتباطات برای دیجیتال مارکتینگ در اصفهان
  • امکان رقابت در میان کسب و کارها
  • ارائه خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ در شهر اصفهان
  • کسب و کارهایی که می توانند دید کشوری و بین المللی فروش و ارائه خدمات داشته باشند.

با توجه به سرفصل های ارائه شده، می توانیم نتیجه گیری بی طرفانه ای از دیجیتال مارکتینگ و لزوم استفاده از آن در کسب و کارهای سنتی پی ببریم.

معرفی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در واقع یک چتر مفهومی است که ما از آن معمولا به عنوان توضیحی برای بازاریابی بر بستر اینترنت استفاده می کنیم. بر خلاف توضیحات رایجی که در سایت ها معمولا مشاهده می شود، به هر آن چیزی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم یک مخاطب را تشویق به خرید کالایی یا دریافت محصولاتی در بستر اینترنت بین الملل نماید، دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. پس باید همواره در نظر داشته باشیم که این بازاریابی (خواه تبلیغات، ارائه توضیحات، ارتباط مستقیم، خرید اینترنتی و معرفی محصول یا ارائه خدمات به صورت اینترنتی) اگر در بستر اینترنت انجام شود، دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

توضیح فنی: دیجیتال مارکتینگ اشاره به بستر سازی دارد و این مسئله از دید فنی اشاره به سایت، بهینه سازی آن و تبلیغات به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی دارد. خود شبکه های اجتماعی اگر به تنهایی استفاده شود، در واقع بخشی از دنیای دیجیتال مارکتینگ انجام شده است و می‌توان بنا به موضوع از یک بستر یا چند بستر مرتبط استفاده کرد.

اصفهان، شهری گسترده با تمرکز منطقه ای کسب و کارها

اگر شما در اصفهان زندگی می‌کنید و در منطقه مرکزی شهر ساکن هستید، قطعا دسترسی به کسب و کارهای مختلف و رفع نیاز روزمره کار سختی نیست! در واقع کسب و کارهای اصفهانی متمرکز شده و در مرکز شهر اصفهان قرار دارند. برای مثال، خرید کفش خوب با قیمت مناسب در اصفهان در خیابان عباس آباد و سپه انجام می شود و مشتری برای دسترسی به این مرکز فروش کفش اگر در جنوب شهر زندگی کند، دسترسی سخت‌تری به منطقه مورد نظر خود دارد. در کنار این مسئله، تمرکز منطقه ای کسب و کارها باعث شده است تا مسائلی مانند ترافیک و آلودگی هوای اصفهان به خصوص در مرکز شهر غیر قابل تحمل باشد.

بسترسازی مناسب ارتباطات برای دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

دسترسی 74 درصد از خانوارهای اصفهانی به اینترنت ثابت ADSL و پوشش مناسب اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در این شهر و دسترسی شهرهای همجوار اصفهان به بسترهای اینترنت بین الملل، باعث شده است تا فرصتی بسیار مغتنم برای گذار از کسب و کار سنتی و ورود به دیجیتال مارکتینگ در اصفهان داشته باشیم.


امکان رقابت در میان کسب و کارها

کسب و کارهای اصفهانی امروز این امکان را دارند که به واسطه دیجیتال مارکتینگ، وارد سطح بالاتری از رقابت در حوزه کسب و کار خود شوند و در واقع فاکتور محل کسب از حوزه رقابت حذف می شود. این قابلیت دیجیتال مارکتینگ، بیش از آن که برای مشتریان مفید باشد، برای خود کسب و کار مفید است. بگذارید با یک مثال بیشتر توضیح دهیم:

یک کیک بوکسر زمانی که برای اولین بار وارد رینگ می شود، پس از چند بار استفاده از فنون رزمی می تواند از تمامی افرادی که در یک باشگاه حضور دارند، پیروز شود. در واقع پشتکار وی برای پیروزی برای افراد محدودی است ولی اگر بخواهد در یک رقابت میان باشگاه‌های یک محله، شهر، استان، کشور و در نهایت بین الملل پیروز شود آیا استفاده از همان تکنیک های قدیمی می تواند جوابگو باشد؟ قطع به یقین خیر. وی باید با تمرین بیشتر، استفاده از تجارب مربیان حرفه‌ای‌تر و همچنین آمادگی جسمانی بیشتر، خود را برای رقابتی آماده کند که حتی در صورت شکست، باعث شده است تا بدن قوی‌تری داشته باشد.

کسب و کار هم دقیقا مانند مثال بالاست. دیجیتال مارکتینگ رمز صد در صد پیروزی کسب و کار شما نیست ولی می تواند بستری را فراهم کند که در نهایت به رشد منجر شود. در واقع این مربی، تمرین و کار بیشتر است که به رشد کسب و کار شما می انجامد و زمانی که شما از بُعد کسب و کارهای سنتی خارج شوید، قطعا می‌توانید جوابگوی نیاز مخاطبین بیشتری باشید و این مسئله در صورتی که یک تیم قوی برای قدرتمندتر کردن عضلات کسب و کار شما در کنار شما باشد و روش هدفمند کردن این قدرت را به کسب و کار شما تزریق کند، در نهایت می تواند به شما کمک کند تا نتیجه بهتری در رقابت کسب و کارهای دیجیتال مارکتینگ داشته باشید!

ارائه خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ در شهر اصفهان

گفتیم که اصفهان پتانسیل لازم را دارد ولی این پتانسیل تنها محدود به ارتباطات و سطح دسترسی مردم نمی باشد و بُعد دیگر این پتانسیل را می توانیم در وجود تیم هایی بدانیم که در واقع می توانند شما را در فاز کشوری دیجیتال مارکتینگ موفق کنند. تجربه تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ راسا باعث می شود تا کسب و کارهای اصفهانی بتوانند بدون نیاز به تیم هایی که آنالیز دقیقی از بازار اصفهان ندارند، موفقیت را در حوزه دیجیتال مارکتینگ کسب کنند.

این تیم در حال حاضر در خصوص خدمات طراحی سایت، بهینه سازی سایت ، خدمات تولید محتوا (در دو بخش فارسی و انگلیسی) و همچنین برند سازی دیجیتال کسب و کارهای سنتی که می خواهند از این فرصت در جهت شکوفایی خود استفاده کنند کمک کند. خدمات حرفه ای در کنار آنالیز دقیق بوم کسب و کار اصفهان، بررسی پتانسیل رقابتی کسب و کار و هدفمند کردن آن در جهت پیشرفت و همچنین ارائه خدمات حرفه ای مناسب در این زمینه را می توان از مهم ترین خدماتی دانست که این تیم برای کمک به کسب و کارهای اصفهانی در جهت گذار از بازارهای سنتی و ورود به بازارهای نوین ارائه می دهد و می تواند جوابگوی نیاز شما باشد.

کسب و کارهایی که می توانند دید کشوری و بین المللی فروش و ارائه خدمات داشته باشند

با توجه به تمامی نکات گفته شده در این گزارش، نباید از ظرفیت بالای کسب و کارهای اصفهانی در حوزه تولید، فروش و ارائه خدمات چشم پوشی کرد. دنیای امروز، زمانی است که اگر یک بیلبورد تبلیغاتی توسط راننده خودروها دیده می شود، 4 وب سایت هم توسط دیگر سرنشینان خودرو و در موبایل بازدید می شوند و کسب و کارهای سنتی اصفهانی می توانند از این ظرفیت استفاده داشته باشند تا در نهایت بتوانند در سطح کشور و حتی با دگرگونی بوم کسب و کار و مخاطبین در سطح بین الملل خدمات و فروش داشته باشند!

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار