۸۲ درصد جمعیت استان اصفهان شهرنشین هستند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ۱۲۴۵ شهرداری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ شهرداری در استان اصفهان است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ۱۲۴۵ شهرداری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ شهرداری در استان اصفهان است.

علی‌اصغر ذاکری، امروز (دوشنبه-۲۹ دی ماه) در جلسه شورای اداری چادگان، اظهار کرد: در کشور ۱۲۴۵ شهرداری وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ شهرداری در استان اصفهان است و ۸۲ درصد جمعیت استان را شهرنشینان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به گران بودن اداره هر شهر، گفت: تمدن شهری و انتظاراتی که وجود دارد باعث می‌شود که به موضوع مهاجرت بیشتر دامن زده شود و با توجه به مهاجرت بی‌رویه به کلان شهرها هزینه‌ها و انتظارات نیز بالاتر می‌رود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: زیرساخت‌هایی که برای کلان‌شهرها در نظر گرفته شده قطعاً پاسخگوی روانه شدن سیل جمعیت از روستاها به شهرها نیست و باعث به وجود آمدن بحران‌هایی برای اداره شهرها می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمود بنی جمالی- امام جمعه چادگان در این جلسه گفت: شهرداری چادگان باید از ظرفیت سازمان عمران برای توسعه شهر استفاده کند و از عوارض مجتمع‌های تفریحی نیز استفاده اصولی شود تا طبق برنامه‌ریزی و زمان بتوان حرکت‌های ارزشمندی را برای مردم شهر به یادگار گذاشت.

وی به لازمه بلند مدت بودن برنامه‌های شهرداری ها اشاره کرد و افزود: داشتن برنامه‌های بلند مدت برای یک شهر توریستی به ویژه چادگان بسیار ضروری است و می‌طلبد ساماندهی ترمینال مسافربری و فضای سبز شهری در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار چادگان نیز با اشاره به مشکل‌های پیش روی چادگان با وجود توریستی بودن آن، گفت: تأمین آب مورد نیاز برای فضای سبز یکی از مشکلات اصلی شهر است.
عباس توکلی با اشاره به توسعه شهر چادگان گفت: مدیریت شهری باید به صورت منطقی و مؤثر اراضی را تحت مدیریت داشته باشد که با استفاده از ظرفیت‌ها نقش و تأثیر آن نیز برای مردم نمایان شود.

در پایان از زحمات جمشید اسماعیلی-شهردار سابق تقدیر و محمد عرب چادگانی به عنوان شهردار جدید چادگان منصوب شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار