افاضلی: پرسپولیس هنوز به ثبات زمان برانکو نرسیده است/ امیدوارم به انصاری شانس بازی برسد

کارشناس فوتبال کشورمان درباره شرایط پرسپولیس، توضیحاتی را بیان کرد.

افاضلی: پرسپولیس هنوز به ثبات زمان برانکو نرسیده است/ امیدوارم به انصاری شانس بازی برسد
هومن افاضلی کارشناس فوتبال کشورمان ، در مورد بازی استقلال و سایپا در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر ، اظهار داشت: هر چند استقلال در مسابقات اخیر نتایج خوبی گرفته اما هنوز به اندازه پتانسیل خود بازی نکرده است. به نظرم استقلال بهتر از این‌ها می‌تواند بازی کند و با ثبات‌تر ظاهر شود. البته ما از شرایط این تیم در تمرینات بی اطلاع هستیم. به لحاظ نفری استقلال تیم پُر مهره‌ای است و شاید از این لحاظ بهترین تیم لیگ باشد.

کیفیت فردی استقلال بالا است

او افزود: از طرف دیگر هر تیمی که مقابل استقلال قرار بگیرد روز سختی خواهد داشت زیرا کیفیت فردی این تیم خیلی بالا است. سایپا با این کادر فنی و ایده‌ها نزدیک یک سال و نیم است که کار می‌کند. ابراهیم صادقی در سبک بازی ایده‌های خاص خودش را دارد اما با این وجود سایپا نسبت به فصل گذشته علاقه بیشتری به حفظ توپ و فوتبال مالکانه دارد. این موضوع یک قدم رو به جلو برای سایپا است. ضمن اینکه بازیکنان این تیم نسبت به سال گذشته پخته‌تر شده‌اند. آن‌ها سال گذشته تا یک قدمی سقوط هم پیش رفتند اما امسال ثبات بیشتری پیدا کرده‌‌اند. هر چند تعداد بردهای سایپا زیاد نبوده اما باخت‌های کمی داشته است. سایپا به راحتی نمی‌بازد.
سرمربی سابق ماشین سازی در خصوص بازی محتاطانه سایپا در اکثر مسابقات، تصریح کرد: سایپا تیم جوانی است و زمانی که یک تیم جوان بسته می‌شود طبیعتا همه موارد مثبت را در اختیار ندارد. اعتماد به نفس و خودباوری مواردی است که در یک تیم جوان دیر ایجاد می‌شود و نیاز به یک برنامه روانی دارد.

پرسپولیس هنوز به ثبات زمان برانکو نرسیده است

افاضلی درباره دیدار پرسپولیس و آلومینیوم، گفت: پرسپولیس با توجه به اینکه نسبت به زمان برانکو ایوانکوویچ تغییرات زیادی داشته، طبیعتا ثبات آن مقطع را ندارد. آن تیم به شکلی بود که بازیکنان چند سال کنار یکدیگر بودند. نقش بازیکنان قدیمی پرسپولیس برای رساندن این تیم به ثبات پُر رنگ از سایر موارد است.

امیدوارم به محمد انصاری شانس بازی برسد

او ادامه داد: شرایط پرسپولیس برای بازی با آلومینیوم سخت خواهد بود زیرا ۲ مدافع وسط این تیم مصدوم هستند. این موضوع می‌تواند روی نوع بازی تاثیر بگذارد. این دیدار برای پرسپولیس دشوار خواهد بود. امیدوارم این شانس برای محمد انصاری به وجود بیاید که در این مسابقه بازی کند زیرا بازیکن خوبی است و یک مصدومیت بد را پشت سر گذاشت. آلومینیوم هم به شکلی بازی می‌کند که رسول خطیبی دوست دارد.

مربیان جوان باید خود را آماده کرده باشند

سرمربی سابق تیم ملی امید در خصوص دلایل نتیجه نگرفتن مربیان جوان در لیگ برتر، اظهار داشت: افراد برای اینکه مربی شوند باید یک سری مراحل را طی کنند. این مراحل برای تعدادی از افراد طولانی‌تر است. اصل موضوع این است که مربیان جوان باید خود را آماده کرده باشند. این موارد به دانش و تجربیات مربوط می‌شود. بعضی‌ها زودتر یاد می گیرند و شرایط برای آن‌ها مهیا می‌شود. ضمن اینکه مربیان جوان چون قدم‌های اول خود را بر می‌دارند باید صبر بیشتری داشته باشیم.

همیشه آسان ترین کار، تغییر مربی است

او افزود: این نکته را باید در نظر بگیریم که ممکن است این تجربه موفقیت آمیز باشد. قبل از انجام هرکاری به آن فکر کنیم. من حضور افراد جوان را بد نمی‌بینم. مربیگری به این معنا نیست که تکی نتیجه گرفت و تنهایی زمین خورد. برای موفق شدن یک مربی خیلی از مسائل باید فراهم شود. مردم فقط ویترین کار را نگاه می‌کنند اما باید تمام موضوعات را در نظر گرفت. مدیران و بازیکنان هم باید کار خود را به خوبی انجام دهند اما همیشه آسان ترین کار تغییر مربی است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار