بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر بودجه واقعی، متوازن و عملیاتی است

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرداری زرین شهر گفت: 120 نفر ساعت کار کارشناسی برای تدوین بودجه 1400 شهرداری زرین شهر انجام گرفت و با دقت نظر تلاش شد یک بودجه کارا و نتیجه‌بخش تهیه تا به این ترتیب فعالیت‌ها و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی و همچنین منابع مورد نیاز آنان به درستی احصاء شود.

علیرضا سودایی در مراسم تقدیم بودجه سال 1400 شهرداری زرین شهر به شورای اسلامی شهر با ابراز خورسندی از تدوین اولین بودجه قرن پانزدهم این شهرداری اظهار کرد: بودجه شهرداری‌های شهرهای ایران به عنوان موثرترین نهاد شهری که وظایف و خدمات گسترده‌ای را برعهده دارند دارای دو بخش اصلی شامل منابع درآمدی و مصارف بودجه است.
وی افزود: مراحل تهیه، تنظیم، پیشنهاد و تصویب بودجه یکی از مهمترین و فنی‌ترین فعالیت‌ها در شهرداری ها به شمار می آید از این رو معاونت توسعه منابع و پشتیبانی شهرداری زرین شهر تلاش کرد بودجه خود را از درون واحدهای تابعه احصاء و مراحل مختلف تصمیم‌گیری، هماهنگی و... و براساس روشی که در بخشنامه و آیین نامه های ابلاغی از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری های کشور تهیه و تدین کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر تصریح کرد: مباحثی چون اصل سالیانه بودن بودجه،وحدت بودجه، اصل جامعیت بودجه، شاملیت یا تفصیل، تخصیص و اصل عدم تخصیص، انعطاف‌پذیری و... از جمله مباحثی است که در روند بودجه نویسی 1400 شهرداری زرین شهر مورد توجه قرار گرفت و در این مسیر شاهد برگزاری بیش از 20 جلسه کارشناسی و سیاست گذاری اولیه بودیم.
وی ادامه داد: 120 نفر ساعت کار کارشناسی برای تدوین بودجه 1400 شهرداری زرین شهر انجام گرفت و با دقت نظر تلاش شد یک بودجه کارا و نتیجه‌بخش تهیه تا به این ترتیب فعالیت‌ها و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی و همچنین منابع مورد نیاز آنان به درستی احصاء شود.
سودایی اضافه کرد: درآمد شهرداری متأثر از شرایط گوناگون اقتصادی، اجتماعی و مالی است از این رو از سال 1396 که فعالیت مدیریت شهری در دوره پنجم اغاز شد، شهردار زرین شهر تاکید فراوانی بر بودجه نویسی براساس واقعیت ها داشتند و برهمین اساس تلاش شد در بودجه نویسی سه سال گذشته به این مسئله توجه ویژه ای شود و خوشبختانه تحقق 100 درصدی آن را نیز با مشکلات متعدد پیش روی شهرداری ها شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه بودجه غیرواقعی و نامتوازن تنها به ضرر شهر و مدیریت شهری است، عنوان کرد: معیار شهرداری زرین شهر برای بودجه سال آتی بر خلاف آنچه مرسوم بوده و برخی شهرداری ها بودجه سال آخر مدیریت شهری را کاذب و به دور از واقعیت به نگارش در می آورند پرداختن به واقعیت ها و بودجه‌ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی بوده تا مدیریت شهری در دوره ششم با چالش جدی مواجه نشود.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر خاطرنشان کرد: تحقق بودجه سال 1396 شهرداری زرین شهر بالغ بر 31 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده و با تحقق بیش از 60 میلیارد تومانی در سال 1399 قطعا تحقق بودجه 66 میلیارد تومانی در سال 1400 کاملا دست یافتنی است.
وی یادآور شد: روش بودجه نویسی بر اساس عملکرد تفریغ بودجه ۵ ساله گذشته و میانگین وصولی کدهای درآمدی در این سال ها بوده که یک به یک مورد محاسبه قرار گرفته و نرخ رشد حاصل از تحقق بودجه یکسال گذشته مبنا قرار گرفت و در نهایت بودجه پیشنهادی تدوین شد.
سودایی افزود: باید به این نکته توجه داشت که طی 10 ماه گذشته بیش از 30 درصد هزینه های شهرداری افزایش داشته است و افزایش پیشنهادی بودجه 1400 شهرداری زرین شهر نیز بر همین مبنا بوده است.
وی تصریح کرد: یکی مبانی افزایش ها ، افزایش حقوق و مزایای پرسنل بوده که در آیین نامه و بخشنامه بودجه 1400 ابلاغی نیز برآن تاکید داشته و حداقل افزایش 25 درصد تکلیف شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر با بیان اینکه پروژه‌ها و ردیف‌های بودجه و تامین اعتبار در سقف بودجه اولویت‌بندی شده است، گفت: حفظ شرایط شهرداری، پرداخت حقوق و مزایا، بیمه تامین اجتماعی، مالیات های تکلیفی و تکمیل پروژه های عمرانی از جمله مباحثی که در بخشنامه تدوین بودجه 1400 به شهرداری ها ابلاغ شده و در هیچ جایی از بخشنامه اشاره ای به ایجاد پروژه های جدید عمرانی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخشنامه های ابلاغی تاکید بر حفظ شرایط شهرداری ها مد نظر بوده از این رو بودجه 1400 شهرداری زرین شهر نیز آینه تمام‌نمای آن‌چیزی است که در شهر اتفاق می‌افتد و امیدواریم با اتمام پروژه های نیمه تمام که در اولویت شهرداری و شهروندان قرار دارد در سال پایانی مدیریت شهری دوره پنجم رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار