شهرداری در لایحه بودجه، افزایش بیش از ۱۰ درصد را لحاظ کند

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: اگر بخواهیم کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به شهروندان را نسبت به سال گذشته تداوم و افزایش دهیم، باید بودجه را با این میزان افزایش نسبت به سال جاری تنظیم کنیم.

علی سلیمیان در مراسم تقدیم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر به شورای اسلامی شهر اظهار کرد: برنامه ریزی بر مبنای اقتضائات زمانی و مکانی، الزامات، محدودیت ها و ظرفیت های به وجود آمده، مولفه های اصلی تدوین خط مشی یک سازمان همچون شهرداری به شمار می آید تا بتواند براساس برنامه ریزی های صورت گرفته وظایف و تعهداتی که بر عهده دارد را به درستی انجام دهد.
وی افزود: بودجه، سرنوشت اداره و مدیریت شهر را برای یک سال رقم می زند و حوزه های گوناگون شهرداری را تحت تأثیر قرار می دهد از این رو باید لایحه بودجه به گونه ای تهیه و به تقدیم شورای شهر شود که با واقعیت ها سازگاری داشته باشد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر ادامه داد: برخی اعضاء شورای اسلامی زرین شهر بر این باور بودند که بودجه ۱۳۹۹ شهرداری زرین شهر کم پیش بینی شده است و با توجه به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال جاری در ۱۰ ماهه گذشته قطعا این بودجه پیشنهادی می تواند محقق شود به ویژه آنکه نسبت به سال قبل رشد چندانی نداشته است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به شهروندان را نسبت به سال گذشته تداوم و افزایش دهیم، باید بودجه را با این میزان افزایش نسبت به سال جاری تنظیم کنیم.
سلیمیان با تاکید بر لزوم چانه زنی برای بالابردن سطح بودجه شهرداری زرین شهر، متذکر شد:سوالی که وجود دارد این است که با توجه به ظرفیت های موجود آیا بهتر نیست بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر را با افزایش بیش از ۱۰ درصد تدوین و به تصویب رساند؟
وی با بیان اینکه در مدت زمان باقی مانده باید با همراهی یکدیگر کارنامه خوبی را از خود به یادگار بگذاریم، گفت: یکی از خواسته های اعضاء شورای اسلامی زرین شهر اولویت بندی پروژه های مهم و با پیشرفت فیزیکی مناسب بود که می بایست از ابتدای دوره پنجم مورد توجه قرار می گرفت اما انتظار می رود در تدوین و تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری و ماه های پایانی دور پنجم این مهم مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر اضافه کرد: شهرداری درآمد خود را بر اساس عوارض و خدمات ارائه شده وصول می کند،از این رو آن درآمدها را می تواند بر اساس بودجه مصوب سالانه ای که تهیه و به تصویب شورای شهر می رساند، هزینه کند.
وی عنوان کرد: بودجه بی تردید سند و یا ابزاری نیست که بتوانیم مشکلات را با آن حل کنیم بلکه بودجه آینه‌ای است که واقعیت‌های ما را به ما نمایش می‌دهد لذا باید تلاش کنیم که آن را هر چه شفاف‌تر تصویب کنیم تا مشکلات را به درستی به ما نمایش دهد از این رو شفافیت در درصدهای مختلف همچون فروش زمین و … یک الزام به شمار می آید که خوشبختانه براساس گزارشات ارائه مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار