دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در آران و بیدگل

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی با اقدام به موقع عوامل یگان حفاظت این اداره و نیروی انتظامی شهرستان دستگیر شدند.

دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در آران و بیدگل

اصفهان امروز - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی با اقدام به موقع عوامل یگان حفاظت این اداره و نیروی انتظامی شهرستان دستگیر شدند.
جواد صدیقیان اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت میراث فرهنگی آران و بیدگل موفق شدند یک باند حفاری غیرمجاز در مناطق تاریخی حوزه بخش کویرات ‌را در حین حفاری دستگیر و ابزار و ادوات حفاری از آنها کشف کنند.
وی با بیان اینکه در این راستا هفت نفر دستگیر و دو دستگاه موتورسیکلت توقیف شد، افزود: متهمان به نیروی انتظامی شهرستان تحویل و سیر مراحل قضایی آن در دستور کار قرار دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل تاکید کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیا تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود.
وی در ادامه آثار فرهنگی و تاریخی را شهود تمدن، سندهویت و افتخار ملی دانست و خواستار صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف جامعه شد.
صدیقیان گفت: آران و بیدگل با دارا بودن ۱۴۰ اثر ثبت شده ملی دومین شهرستان استان اصفهان از نظر ثبت آثار تاریخی ثبت شده ملی در استان تاریخی و پهناور اصفهان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار