کاهش ۵۰ درصدی اسکی‌بازان اصفهانی در سال ۹۹/ باشگاه‌های اصفهانی از اسکی حمایت کنند

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان گفت: شیوع بیماری کرونا تاثیر منفی به ویژه در بخش همگانی و آموزش اسکی‌بازان داشت و مراجعه‌کنندگان به پیست اسکی فریدونشهر نیز ۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد.

محمود یسلیانی، درباره عملکرد هیئت اسکی استان اصفهان در سال 99 اظهار داشت: هیئت اسکی نیز همانند سایر رشته‌ها و هیئت‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی مواجه بود اما با توجه به اینکه این رشته در فضای باز برگزار می‌شود از اختیارات بیشتری برای برگزاری مسابقات و برنامه‌ها برخوردار بودیم.

وی تصریح کرد: در فصل بهار، تابستان و پاییز رشته رول‌اسکی و اسکی چمن را برگزار کردیم و در فصل زمستان نیز با اخذ مجوزهای لازم از ستاد کرونای شهرستان فریدونشهر در بخش آلپاین، اسنوبورد، صحرانوردی و فری استایل به فعالیت پرداختیم و سال نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشتیم.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به اینکه تمرینات و مسابقات استانی را به صورت منظم برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جاری در مسابقات کشوری حضور پیدا نکردیم و همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا از میزبانی این مسابقات محروم ماندیم و تنها مسابقات اسکی را در سطح استان در 2 رشته آلپاین و اسنوبورد در بخش بانوان و آقایان و در 5 رده سنی و با حضور 70 شرکت کننده برگزار کردیم.

یسلیانی درباره تأثیر شیوع بیماری کرونا بر عملکرد اسکی‌بازان اصفهانی گفت: شیوع این بیماری تأثیر منفی به ویژه در بعد همگانی و آموزش اسکی‌بازان داشت و مراجعه‌کنندگان به پیست اسکی نیز 50 درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشت اما با وجود محدودیت‌های موجود در بخش استعدادیابی تلاش‌های زیادی انجام دادیم و جشنواره استعدادیابی شهرستان فریدونشهر در اواخر اسفندماه به پایان می‌رسد.

وی تنها پیست اسکی فعال در استان اصفهان را پیست اسکی فریدونشهر برشمرد و افزود: این پیست با تمام تجهیزات و امکانات با بارش برف مناسب از 9 دی ماه آغاز به کار کرده است و ادامه کار این پیست نیز به تصمیم ستاد کرونا شهرستان فریدونشهر بستگی دارد و تا اواسط فروردین ماه سال آینده مشکلی برای پذیرایی از ورزشکاران نخواهیم داشت.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان درباره وضعیت مالی هیئت اسکی و حمایت مالی حامیان مالی از این هیئت بیان کرد: در مسابقاتی که برگزار کردیم از سوی فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان و بخش خصوصی حمایت شدیم و مدیریت پیست اسکی فریدونشهر نیز حمایت‌های خوبی از اسکی‌بازان انجام داد.

یسلیانی ادامه داد: این رشته هنوز برای باشگاه‌های بزرگ ورزشی شناخته‌شده نیست و با توجه به پیگیری‌های انجام شده در سال‌های گذشته استقبالی از باشگاه‌ها نداشته‌ایم و امیدواریم با ورود باشگاه‌ها به بخش حرفه‌ای رشته اسکی در مسابقات کشوری حضور پررنگی داشته باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار