خسارت چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی کرونا به بخش گردشگری

به بخش گردشگری استان اصفهان در دوران شیوع کرونا چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه تاسیسات گردشگری زیر مجموعه این اداره کل شامل هتل ها، دفاتر خدمات مسافرتی و اماکن گردشگری در یک سال گذشته به طور مستقیم در هر ماه متحمل ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت شدند گفت: این آمار جدا از خسارت‌های وارد شده به دیگر بخش‌های بهره‌مند از گردشگری مانند واحد‌های صنفی و فروشگاه ها، مجموعه‌های تفریحی، موسسه‌های آموزشی و حمل و نقل است.

حیدر صادقی با بیان اینکه بخش گردشگری از پار سال به دلیل مسائلی مانند شرایط بین المللی، تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های صدور روادید و برخی اتفاق‌های داخلی با کاهش تعداد گردشگر مواجه شد گفت: شیوع این ویروس از اسفند پارسال این وضعیت را بدتر کرد.
صادقی با اشاره به اینکه شغل ۶۰ تا ۷۰ درصد فعالان بخش گردشگری استان در این مدت در معرض خطر قرار گرفت، افزود: در برخی موارد راهنمایان تور‌ها به طور صد در صد شغل خود را از دست دادند و اگر بخش گردشگری بازیابی نشود تعداد زیادی از فعالان این حوزه شغل خود را بطور کامل از دست می‌دهند.

وی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود تعداد گردشگران در استان اصفهان امسال در مقایسه با سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافت و ضریب اِشغال هتل‌ها و اماکن اقامتی به میانگین ۱۰ درصد رسید.
معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: این حجم از خسارت‌ها آنقدر زیاد است که حمایت‌های دولت توانست این صنعت را از آسیب بیشتر محافظت کند.
صادقی از جمله حمایت‌های دولتی از بخش گردشگری در دوران کرونا را اعطای تسهیلات در دو مرحله و همچنین امهال تسهیلات بانکی، مالیات، قبوض و حق بیمه در قالب مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و گفت: تعداد زیادی از فعالان بخش گردشگری اصفهان مشمول این حمایت‌ها شدند، اما این بسته‌های حمایتی موثر نبود.
وی افزود: اکنون در دور افتاده‌ترین روستا‌های استان دارای واحد‌های بومگردی هستیم و متصدیان آن‌ها آموزش‌های لازم را برای جذب گردشگر و ارایه خدمات دیدند.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به افتتاح حدود ۵۰ واحد جدید گردشگری مانند هتل، بومگردی، اقامتگاه سنتی و سفره خانه سنتی گفت: با برنامه ریزی برای سفر کنترل شده و ایمن در سال جدید، بخش گردشگری جان تازه و رونق می‌گیرد.
استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آن‌ها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار