احتمال تعطیلی مشاغل و پاساژها وجود دارد

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: در صورت قرمز شدن اصفهان با گسترش کرونا، اصناف اصفهان تابع تصمیم ستاد استانی کرونا هستند و احتمال تعطیلی مشاغل و پاساژها وجود دارد.

احتمال تعطیلی مشاغل و پاساژها وجود دارد

رسول جهانگیری در گفت‎‌وگو با ایسنا، در خصوص تغییر رنگ‌بندی شهرها با شدت شیوع کرونا، اظهار کرد: براساس رنگ‌بندی های کشور فعالیت گروه های شغلی و محدودیت آنها تغییر می کند، به این نحو که در شرایط زرد، گروه شغلی ۴ تعطیل بودند و با تغییر رنگ‌بندی به نارنجی گروه شغلی ۳ و ۴ تعطیل هستند.
وی افزود: با توجه به وضعیت موجود، روز به روز تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در استان اصفهان رو به افزایش است.
رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به شرایط سخت فعالیت اصناف، گفت: در صورت قرمز شدن اصفهان با گسترش کرونا، اصناف اصفهان تابع تصمیم ستاد استانی کرونا هستند و احتمال تعطیلی مشاغل و پاساژها وجود دارد.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط نارنجی اصفهان، بسیاری از مراکز تجمعی اصناف به صورت بیرون بر فعالیت می کنند.
جهانگیری با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب اصناف، اظهار کرد: اگرچه امسال مسافرت ها آزاد و آمار سفرها نسبت به عدد صفر سال گذشته، حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد، با این وجود در ایام عید اصناف شرایط خوبی را تجربه نکردند.
وی با اشاره به تداوم محدودیت اصناف و آسیب آنها، اظهار کرد: در حال حاضر اصناف با هزینه خود، امرار معاش می کنند، چراکه بحث درآمدها و هزینه ها با یکدیگر همخوانی ندارد و در صورت تداوم این شرایط، متولیان امور با تعریف بسته های حمایتی باید به اصناف کمک کنند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان به بسته های حمایتی دولت برای حمایت از اصناف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه این بسته ها فراگیر نبود و شرایط سختی برای دریافت این حمایت ها در نظر گرفته شده بود.
وی افزود: به طور قطع وام را کسانی دریافت می کنند که فعالیت اقتصادی داشته باشند و یا در شرایط اقتصادی موجود، این گونه تسهیلات نیازمند خواب و فرصت بازپرداخت هستند که متاسفانه این گونه نبود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار