اصناف دیگر توان جریمه دادن بابت کرونا را ندارند

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اگرچه در شرایط قرمز کرونایی، مشاغل گروه یک باز هستند، اما به دلیل بسته بودن اصناف زیرمجموعه در گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴، این وضعیت بر میزان فروش مشاغل گروه یک نیز تاثیر گذاشته است.

اصناف دیگر توان جریمه دادن بابت کرونا را ندارند

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نگرانی اصناف مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ از ادامه تعطیلی ها با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه در دوران پیک کرونا و در تصمیمات مختلف ستاد مقابله با کرونا اصناف با توجه به اینکه در دید و ویترین شهری هستند، برای هشدار و اعلام خطر به مردم تعطیل می شوند و به نوعی آنها بابت پیک های کرونا جریمه می شوند.
وی با بیان اینکه برخی معتقدند که مشاغل گروه یک در تمام شرایط باز هستند و از این تعطیلی ها آسیب ندیده اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه زنجیره ارتباط اصناف به یکدیگر مرتبط است، با تعطیلی مشاغل سه گروه دیگر حتی چرخه اقتصادی و فروش مشاغل گروه یک نیز دچار اشکال شده است.
رئیس اتاق اصناف اصفهان توضیح داد: اگرچه در شرایط قرمز کرونایی، مشاغل گروه یک باز هستند، اما به دلیل بسته بودن اصناف زیرمجموعه در گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴، این وضعیت بر میزان فروش مشاغل گروه یک نیز تاثیر گذاشته است.
وی تاکید کرد: آسیب و خسارت ناشی از کرونا به حوزه اصناف بسیار بالا است، اما در مجموع مشاغلی که در گروه ۳ و ۴ قرار دارند، بیشترین آسیب و سپس گروه شغلی ۲ و در نهایت گروه شغلی یک از کرونا و تداوم آن خسارت بالایی دیده اند.
جهانگیری با بیان اینکه با موج چهارم کرونا، در اصل کسبه اصفهان و کشور ماه نخست امسال را همانند سال گذشته از دست دادند، گفت: متاسفانه هنوز نه در استان اصفهان و نه مرکز آمار به عنوان مرجع رسمی آماری کشور، رقم خسارت اصناف از کرونا را ارائه نکرده اند.
وی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی و گردشگری اصفهان از کرونا آسیب بالایی دیده اند که بر روی دیگر مشاغل اثرگذار بوده است، اظهار کرد: اگرچه پیش بینی وضعیت حاد و پیک چهارم کرونا شده بود، اما در نهایت برای نجات صنعت گردشگری، سفرها و فعالیت تورهای گردشگری در نوروز آزاد شد، در حالیکه صنعت گردشگری تنها با سفر ۱۰۰ درصدی و پر شدن سقف کامل هتل ها نجات می یافت، اما در ایام نوروز تنها ۳۰ درصد ظرفیت هتل های اصفهان پر بود و متاسفانه با این مدل تصمیم گیری نه تنها صنعت گردشگری را نجات ندادیم، بلکه پیک چهارم کرونا شکل گرفت.
رئیس اتاق اصناف اصفهان از دولت و ستاد مقابله با کرونا خواست تا چاره ای برای مشاغل گروه ۳ و ۴ بیندیشند ، چرا که در بررسی ها میزان دخل و تصرف اصناف در تشدید و انتقال کرونا تنها ۱۰ درصد است.
وی گفت: به استاندار اصفهان نیز پیشنهاد داده ام که اگر قرار است موج جدید کرونا شکل بگیرد، به جای تعطیلی اصناف برای مقابله با انتقال ویروس، از تردد و سفرها بین شهرهای قرمز و نارنجی جلوگیری کند.
جهانگیری تاکید کرد: اگرچه اصناف همچنان تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را اجرا می کنند، اما نباید با بستن مغازه ها به آنها آسیب برسانیم، چراکه امروز اصناف توان تعطیلی های مکرر و دادن جریمه بابت تشدید کرونا را ندارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار