عوارض و علائم کمبود ویتامین ث چگونه جبران می‌شود؟

پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد گفت: کمبود ویتامین ث با مصرف مکمل‌های دارویی ویتامین ث و یک رژیم غذایی سرشار از این ماده درمان می‌شود.

عوارض و علائم کمبود ویتامین ث چگونه جبران می‌شود؟

سلیمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد ، اظهار کرد: بدن قادر به ساختن ویتامین ث (vitamin C) نیست و به همین دلیل این ماده جزئی حیاتی از رژیم غذایی به شمار می‌رود. بدن برای حفظ سلامتی و اصلاح بافت‌های مختلف خود از جمله پوست، غضروف، استخوان و دندان به آن نیاز دارد.
حسین زاده افزود: کمبود ویتامین ث دارای عوارضی مانند ضعف و خستگی، درد مفاصل و ماهیچه‌ها، به راحتی کبود شدن، نقاطی که همچون کبودی‌های کوچک قرمز و آبی روی پوست به نظر می‌رسند.
او اضافه کرد: همچنین علائم دیگر آن خشکی پوست، مو خوره، ورم و تغییر رنگ لثه‌ها، خونریزی ناگهانی و غیرمنتظره از لثه‌ها، خون دماغ شدن، بهبود نیافتن زخم‌ها، مشکلاتی در غلبه بر عفونت‌ها، خونریزی مفاصل که باعث درد مفصل شدید می‌شود، تغییرات استخوانی، از دست دادن دندان و از دست دادن وزن است.
حسین زاده ادامه داد: اگر کمبود این ویتامین در رژیم غذایی ادامه دار باشد، باعث ایجاد عارضه‌ای به نام اسکوروی (scurvy) می‌کند.
این پزشک مسئول اذعان کرد: علائم اسکوروی شامل آسان کبود شدن و خونریزی و درد عضلانی و مفاصل است.
او خاطرنشان کرد: کمبود ویتامین ث با مصرف مکمل‌های دارویی ویتامین ث و یک رژیم غذایی سرشار از این ماده درمان می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار