نکات مهم در خرید و فروش فیش حج در اصفهان

حج مهمترین آیین اسلام است که افراد مستطیع باید نسبت به ادای حتمی آن اقدام کنند ولی ظرفیت محدود تعیین شده از سوی عربستان امکان حضور همه حجاج را میسر نمی کند. لذا کسانی که به دلایل مختلف امکان رفتن به سفر حج را ندارند فیش حج خود را به سایرین واگذار می نمایند تا آنها بتوانند به این سفر الهی نائل شوند ولی نکته مهم برای این که در این نقل و انتقال حقوق واگذار کننده فیش حج و گیرنده فیش حج رعایت شود حتما باید از مسیر   قانونی مورد تایید سازمان حج و زیارت برای این کار استفاده شود.

نکات مهم در خرید و فروش فیش حج  در اصفهان

حج مهمترین آیین اسلام است که افراد مستطیع باید نسبت به ادای حتمی آن اقدام کنند ولی ظرفیت محدود تعیین شده از سوی عربستان امکان حضور همه حجاج را میسر نمی کند. لذا کسانی که به دلایل مختلف امکان رفتن به سفر حج را ندارند فیش حج خود را به سایرین واگذار می نمایند تا آنها بتوانند به این سفر الهی نائل شوند ولی نکته مهم برای این که در این نقل و انتقال حقوق واگذار کننده فیش حج و گیرنده فیش حج رعایت شود حتما باید از مسیر قانونی مورد تایید سازمان حج و زیارت برای این کار استفاده شود.

به همین دلیل ساده ترین راه برای تشرف زودتر به این مراسم خرید و فروش فیش حج است. سازمان حج برای هر دو مرحله خرید و همچنین فروش فیش حج قوانین وضع کرده است.

آیا خرید فیش حج در اصفهان قانونی است؟

ممکن است با این سوال مواجه شوید که آیا خرید فیش حج اصفهان اعتبار قانونی دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. خرید فیش حج اصفهان کاملا قانونی است. شما به آسانی و با پرداخت قیمت فیش حج اصفهان می توانید این کار را انجام دهید. اما توجه داشته باشید، حتما این کار را در دفاتر اسناد رسمی و سپس دفاتر حج وابسته به سازمان حج و زیارت انجام دهید. در غیر این صورت، فیش حج شما فاقد اعتبار است و شما مالک آن فیش حج به حساب نمی آیید. در نتیجه علیرغم پرداخت قیمت فیش حج اصفهان ، امکان اعزام برای شما وجود نخواهد داشت .

نکات مهم در خرید و فروش فیش حج اصفهان :

1 - خرید فیش حج اصفهان فقط از دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج باید انجام بگیرد .

۲ - هنگام خرید حج تمتع اصفهان به تاریخ ثبت نام بسیار دقت کنید چون اختلاف حتی یک ماه در تاریخ ثبت نام حدودا یک یا دو سال تاریخ تشرف را تغییر می دهد .

۳ - تاریخ تشرف زائر از اصفهان به حج مثلا برای نوبت سال جاری یا پنج سال آینده ارتباط مستقیم با تاریخ ثبت نام دارد .

4 - مراقب باشید که واسطه ها و افراد سود جو تاریخ های تشرف چند سال آینده حج اصفهان را بنام تاریخ تشرف اعلام شده و نوبت اول به شما نفروشند .

5 - هرگز فیش حج تمتع اصفهان را بصورت وکالتی خریداری نکنید، زیرا در صورت فوت فروشنده دچار مشکل خواهید شد به علاوه اینکه سازمان حج اصفهان در مورد فیش های حجی که وکالتی خریداری شده اند مجوز انتقال صادر نمی کند .

6 - هرگز از استان دیگری غیر از اصفهان خرید یا فروش فیش حج انجام ندهید چرا که براساس یکی از قوانین سازمان حج، هر فرد میتواند فقط در استان خود اقدام به خریداری حج نماید و شما حتما باید فیش حج استان اصفهان یا خرید فیش حج اصفهان را انجام دهید . البته بجز مواردی که مدارک سکونت اعم از سند ملکی در اصفهان یا هر مدرک دیگری که منجر به احراز سکونت شود .

7 - هزینه فیش حج اصفهان که خریداری کرده اید را فقط در دفتر اسناد رسمی و در هنگام تنظیم صلح نامه با فروشنده پرداخت نمایید .


نکات مهم در فروش فیش حج اصفهان :

۱ - فروش فیش حج اصفهان فقط در دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج باید انجام بگیرد .

۲ - هنگام فروش حج تمتع اصفهان به تاریخ ثبت نام بسیار دقت کنید چون اختلاف حتی یک ماه در قیمت فیش حج اصفهان آن تاثیر گذار است .

3 - توجه داشته باشید در هنگام فروش مبلغی که توافق کرده اید باید در دفتر اسناد رسمی طی تنظیم صلح نامه بنام خریدار فیش حج اصفهان ، به حساب فروشنده آنی واریز گردد و بعد فروشنده اقدام امضا می نماید .

4 - قیمت فیش حج عمره اصفهان و قیمت فیش حج تمتع اصفهان به روز می باشد و بصورت توافقی خرید و فروش فیش حج صورت می پذیرد .

قیمت فیش حج اصفهان چه قدر است؟

مطمئنا قبل از خرید فیش حج اصفهان بایداز قیمت فیش اصفهان آگاهی داشته باشید. برای دانستن این مورد می توانید به سایت ها یا دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت استان اصفهان مراجعه کرده و از قیمت فیش حج اصفهان باخبر شوید. عواملی مانند قیمت دلار، سال اعزام، شهر اعزام و قیمت اعلام شده از سوی سازمان حج می تواند سبب افزایش قیمت فیش حج اصفهان شود. البته باید بدانید با قطعیت نمی توانیم قیمتی را برای فیش حج اصفهان اعلام کنیم. زیرا این مورد امری توافقی است. برای مثال ممکن است شخصی که استطاعت مالی دارد و می خواهد زودتر و خارج از نوبت اعزام شود، بهایی بسیار بیشتر از قیمت واقعی یک فیش بپردازد. در نتیجه، از نظر قانون هیچ تعریف خاصی برای تعیین سقف در خرید و فروش فیش حج وجود ندارد.


نظر مراجع درباره خرید فیش حج اصفهان چیست؟

با توجه به اهمیت مناسک حج در دین اسلام، مراجع بر این موضوع اتفاق نظر دارند، که زائر در صورتی که قیمت فیش حج اصفهان آنقدر بالا نباشد که حق او ضایع شود، یا خرید این فیش سبب نشود شخصیت او به عنوان یک انسان از ارزش و اعتبار ساقط شود بلامانع است. در نتیجه، مراجع اجازه خرید و فروش فیش حج اصفهان با قیمت مناسب و با حفظ احترام بین طرفین جایز می دانند. از سوی دیگر، اگر شخصی، فیش حج اصفهان را از متوفی به ارث ببرد اجرای این مناسک بر او واجب است، در نتیجه این فرد مجاز به فروش فیش حج اصفهان نخواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار