صحبت با تلفن همراه عامل ۴۰ درصد تصادفات در اصفهان

رییس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی اصفهان گفت: ارسال پیامک و صحبت با تلفن همراه عامل ۴۰ درصد از تصادفات در این استان است.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: صحبت با تلفن همراه و ارسال پیامک، صحبت با سرنشینان و مشغله فکری از عوامل بی‌توجهی رانندگان در هنگام رانندگی است که به بروز تصادف در این استان منجر می‌شود.

وی بیان کرد: درگیری ذهنی و بی‌توجهی نسبت به رانندگی موجب اختلال در رفتار آن‌ها شده و احتمال تصادف را افزایش می‌دهد.

رییس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان اصفهان با اشاره به بی‌توجهی راکبین موتور سوار نسبت به استفاده از کلاه‌ایمنی خاطرنشان‌ کرد: تعداد اندکی از موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند که این موضوع باعث فوت آن‌ها در هنگام تصادف شده‌ است.

وی بدون اشاره به آمار تصادفات امسال اضافه‌کرد: ۴۵ درصد از جانباختگان تصادفات استان اصفهان موتور سواران بدون کلاه ایمنی هستند.

محمدی چهارشنبه‌ها و ساعت ۱۸ تا ۲۱ را مهمترین روز و ساعت پرحادثه در استان اصفهان اعلام کرد.

وی یادآورشد: تعداد جانباختگان تصادفات امسال در مقایسه با سال قبل ۹ درصد کاهش داشت که باید برای کاهش بیشتر حوادث ترافیکی ارتقای فرهنگ ترافیک، افزایش نظارت‌ها و اصلاح نقاط پرحادثه انجام شود.

در شش ماهه امسال ۳۹ هزار و ۳۰ مورد ماموریت تصادفی توسط اورژانس استان اصفهان انجام شد که از این تعداد ۲۸ هزار و ۱۸۶ حادثه رانندگی در نقاط شهری و ۱۰ هزار و ۸۴۴ حادثه در مناطق جاده‌ای رخ داده است.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.
وقوع تصادفات در کشور سالانه میلیاردها ریال خسارت بر اقتصاد ملی تحمیل می کند که با آموزش ، فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نظارت نهادهای مربوط می توان این چالش دنباله دار کشور را برطرف کرد.

ارسال نظر