پاکیزگی از ویژگی‌های مهم یک شهر ایده‌آل است

شهردار باغبادران گفت: مدیریت زباله های تولید شده توسط شهروندان یکی از حیاتی‌ترین کارهای روزانه در هر شهر به شمار می آید و باید گفت در حال حاضر روزانه شش تن زباله از شهر باغبادران به سایت بازیافت منتقل می شود.

حجت الله امینی با بیان اینکه پاکیزه نگه داشتن شهر از ویژگی های مهم یک شهر ایده آل است، اظهار کرد: مدیریت زباله های تولید شده توسط شهروندان یکی از حیاتی‌ترین کارهای روزانه در هر شهر به شمار می آید و باید گفت در حال حاضر روزانه شش تن زباله از شهر باغبادران به سایت بازیافت منتقل می شود.
وی افزود: زباله شهر باغبادران علی رقم مخالفت های بسیار به صورت شبانه جمع آوری می شود و این مهم از جمله اتفاقاتی است که در دوره چهارم مدیریت شهری انجام گرفت که به حفظ سلامت شهروندان و زیبایی شهر کمک کرده و نقش مهمی در حفظ امنیت شهر دارد.
شهردار باغبادارن با بیان اینکه در شهرهای ایران برای جمع‌آوری، تفکیک، پردازش و دفع زباله هزینه های بسیاری صرف می‌ شود، تصریح کرد: زباله‌های شهرهای شهرستان لنجان بعد از جمع‌آوری به سایت شرکت بازیافت شهرستان منتقل می شود و در حال حاضر نیز انتقال زباله های شهر باغبادران با سه خودرو حمل زباله به سایت بازیافت انجام می گیرد اما نکته حایز اهمیت آن است که در زمان پیک سفر و حضور گردشگران زباله باغبادران به 12 تن نیز می رسد و این مسئله هزینه حمل زباله را برای مدیریت شهری افزایش می دهد.
وی ادامه داد: رفت آمد کامیون های شهرداری باغبادران به سایت شرکت بازیافت برای شهرداری باغبادران بسیار پر هزینه بوده به گونه ای که هر شب شش نیرو درگیر انتقال زباله به سایت هستند و همچنین تردد بالای خودروهای حمل زباله باعث استهلاک خودروهای شهرداری می شود از این رو به دنبال کاهش رفت و آمد کامیون ها هستیم.
امینی با بیان اینکه کاهش هزینه حمل زباله صرفه جویی زیادی را در منابع مالی و انسانی شهرداری به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: به دنبال آن هستیم با خرید یک دستگاه سیم تریلر ویژه جمع آوری، ذخیره و انتقال زباله های شهری باغبادران رفت و آمد کامیون های حمل زباله را از سه کامیون به یک کامیون کاهش دهیم.
وی در ادامه با اشاره به نقش شهروندان در بازیافت و تفکیک زباله‌ها، عنوان کرد: نگاه به پسماند در دنیا نگاه اقتصادی بوده به گونه ای که تفکیک زباله از مبدا در همه جای دنیا بسیار درآمدزا است و قطعا با فرهنگسازی در این حوزه می توان گردش اقتصادی قابل قبولی در شهر ایجاد کرد و برای موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبداء قطعا نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: جداسازی زباله‌ها از مبدا توسط شهروندان، گام‌ مهمی در اجرایی شدن طرح مدیریت پسماند است، اما متاسفانه مشارکت پایین شهروندان باغبادران در اجرای این طرح مهم سبب شد ایستگاه¬‌های بازیافت به تعطیلی کشیده شود و این درحالیست که مشارکت حداکثری در این طرح صرفه اقتصادی و زیست محیطی به همراه دارد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت شهری باغبادران با مشارکت شرکت بازیافت شهرستان لنجان در تلاش است ایستگاه¬‌های بازیافت را در سطح شهر فعال کرده و زباله های قابل خرید را شهرداری از مردم انجام دهد و در ازای آن خدماتی چون پلاستیک زباله، مواد شوینده و... به آنان ارایه شود.
امینی متذکر شد: شهروندان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که مشارکت در طرح جداسازی زباله از مبدا ضامن ارتقاء سلامت و بهداشت، بهبود کیفیت محیط زیست و توسعه شهری خواهد بود بنابراین شهروندان برای حفظ محیط زیست، مراقبت از سلامت خود و فرزندانشان، شایسته است در چنین طرح¬‌هایی همکاری لازم را داشته باشند و در کنار شناخت انواع پسماندها، هر یک را بسته به گروه مربوطه جداسازی کرده و تحویل ایستگاه¬‌های بازیافت مستقر در شهر بدهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار