از وضعیت اسناد اصفهان چه خبر؟

۲۵ شهریورماه، مسعود کثیری، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان، از انتقال اولین کامیون اسناد این مرکز به مقصد تهران خبر داد و دلیل آن را پر شدن مخازن و بی‌توجهی مسئولان برای کمک به ساخت مخزن جدید برای نگهداری از اسناد اصفهان اعلام کرد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا دراین‌باره اظهار کرد: ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸ در حضور برخی از نمایندگان رسانه‌های استان اعلام کردیم که این مرکز نیاز فوری به مخزن جدید دارد، چراکه حجم اسناد واردشده به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان بسیار زیاده بوده، مخازن فعلی پر شده و با توجه به اینکه فصل پاییز بارش باران خواهیم داشت، اسناد اصفهان در معرض خطر است اما متأسفانه توجهی به این درخواست نشد.

مسعود کثیری ادامه داد: در پی این بی‌توجهی، نخستین کامیونی که حامل ۱۰۰ هزار برگ از اسناد اصفهان بود ۲۵ شهریورماه برای ترک اصفهان به مقصد مرکز اسناد و کتابخانه ملی تهران بارگیری کرد و اعلام کردیم که اگر این بی‌توجهی ادامه پیدا کند بیش از دو میلیون برگ از اسناد اصفهان باید به تهران منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: در پی این مسئله، حراست سازمان اسناد وارد کار شد و با شهرداری مذاکره کرد که درنهایت، شهرداری منطقه هشت اصفهان دو کانکس که پیش‌تر، محل نگهداری دوچرخه بوده به این مرکز اهدا کرد و از سوی دیگر با روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه نیز مسئله را در میان گذاشتیم و از آن‌ها خواستیم در راستای مسئولیت اجتماعی خود کاری انجام دهند که آن‌ها نیز یک کانکس ۱۲ متری به مرکز اسناد دادند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان گفت: اکنون مشغول ایزوگام کردن این کانکس‌ها هستیم تا بتوانیم اسناد را موقتاً در آن نگهداری کنیم. ۱۰۰ هزار برگ سند بارگیری شده نیز به مرکز اسناد اصفهان برگشته اما همچنان به یک سوله برای ایجاد مخزن دائمی نیازمندیم.

کثیری تصریح کرد: اداره برق اصفهان قول واگذاری یک سوله را برای این منظور به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان داده اما فعلاً مسئله در مرحله نامه‌نگاری است و طبق اعلام این اداره، بعد از حل شدن مشکل حقوقی این سوله برای تبدیل‌شدن به مخزن نگهداری اسناد در اختیار این مرکز قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار