بادکش درمانی؛ اصول و فواید

 یک متخصص و مدرس طب ایرانی با اشاره به اینکه بادکش درمانی می‌تواند در موارد مختلف کارساز باشد، گفت: این روش در درمان مشکلات گوارشی و پوستی و همچنین درمان مشکلاتی که معمولا با طب فشاری درمان می‌شوند نیز می‌تواند مؤثر باشد.

بادکش درمانی؛ اصول و فواید

مریم نواب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اثر بسیار مفید بادکش بر تقویت ایمنی، بهبود وضعیت ریه و کاهش سرفه، اظهار کرد: روش عملی انجام بادکش به این صورت است که ابتدا یک پنس(سوزن گیر) و یا در صورت عدم دسترسی به آن، یک قیچی مناسب باید آماده کرد؛ بهتر است از قیچی‌های سبک کاغذ بری یا قیچی های استیل استفاده شود.
وی با بیان اینکه مقدار متناسبی پنبه را با پنس گرفته پنس را قفل کنید، افزود: نوک پنس را کف دست خود گذاشته، دست خود را ببندید و در حالی که فشار ملایمی اعمال می‌کنید، با دست دیگر، پنس یا قیچی را در یک جهت بچرخانید تا پنبه دور پنس به خوبی پیچیده شود.
این مدرس طب ایرانی با بیان اینکه لازم است تعدادی استکان یا لیوان شیشه‌ای آماده کنید، تصریح کرد: تعداد و اندازه آنها با توجه به محل بادکش تعیین می‌شود؛ به این معنی که هر قدر منطقه وسیعتر باشد، تعداد لیوان‌ها بیشتر است.
نواب زاده با بیان اینکه هر قدر بافت چربی و عضله منطقه نسبت به بافت استخوانی بیشتر باشد، استکان یا لیوان می‌تواند بزرگتر انتخاب شود، اظهار کرد: در سنین پایین تر در همه جای بدن بهتر است از استکان کوچک استفاده شود.
وی با بیان اینکه شیشه‌ای بودن لیوان یک خاصیت مهم دارد و آن هم دیدن اتفاقاتی است که درون آن خواهد افتاد، افزود: کاملا دقت کنید که لبه این لیوان‌ها بریدگی یا ترک خوردگی نداشته باشد در غیر این صورت، امکان ایجاد بریدگی‌های شدید وجود دارد.

این متخصص طب ایرانی بیان کرد: برای اینکه نتیجه بهتری از بادکش حاصل شود بهتر است محل بادکش را با یک روغن مناسب چرب کنید و برای این کار از روغن هایی مانند؛ زیتون، کنجد، بادام تلخ، سیاهدانه و … استفاده کنید.
نواب زاده با بیان اینکه نوک پنس را داخل الکل فرو ببرید تا پنبه کاملا خیس شود، با فشردن پنبه به لبه‌های شیشه الکل، الکل اضافه آن را کاملا بگیرید، تصریح کرد: استفاده از الکل صنعتی به جای الکل طبی، آتش بهتر و بادکش موثرتری را برای شما فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پنبه آغشته به الکل را با فندک آتش بزنید، یادآور شد: لیوان را با دست دیگر گرفته در حالی که هر دو دست را در حداقل فاصله نسبت به پوست بدن نگه داشته‌اید، تنها برای یک لحظه، آتش را داخل لیوان کرده از آن خارج کرده و بلافاصله لیوان را روی پوست قرار دهید؛ خواهید دید که پوست، به داخل لیوان برآمده شده، لیوان به خوبی به پوست خواهد چسبید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار