بازسازی اتوبوسها مقرون به صرفهتر است
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهر گفت: هزینه بازسازی یک دستگاه اتوبوس حدود یک دهم هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس جدید است که از نظر هزینه، بازسازی اتوبوسها قطعاً بسیار مقرون به صرفهتر خواهد بود.
عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه بازسازی شرکت اتوبوسرانی اصفهان اظهار کرد: بازسازی اتوبوسهای شهر اصفهان در دستور کار قرار دارد در این راستا اصفهان اولین کلانشهری است که توانسته بودجه دولتی از سازمان برنامه بودجه برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را دریافت کند.
وی افزود: بازسازی این ۷۰۰ دستگاه از سال گذشته کلید خورد و حدود ۱۹۰ دستگاه توسط شرکت پیشرو دیزل آسیا انجام شده و مابقی پروژه بازسازی در تعمیرگاه شهرداری اصفهان ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: هر اتوبوسی که به عمر حدود پنج سال میرسد، بازسازی جزئی میشود، البته شرکت اتوبوسرانی اصفهان علاوه بر بازسازی دورهای که انجام میدهد یک بازسازی مکمل تحت عنوان پروژه بازسازی را در دست انجام دارد؛ بر این اساس اتوبوسها برای ورود به دوره بازسازی از چرخه حمل و نقل خارج شده و با اتوبوسهای دیگر جایگزین میشود. پس از آن اقدامات اولیه نظیر برآورد هزینهها، تعویض قطعات و… انجام میشود؛ در همین راستا، بعد از بازسازی ۱۲۰ اتوبوسی که در گذشته بازسازی شد، اقدامات اولیه روی ۹۰ دستگاه اتوبوس دیگر انجام شده است.
روحانی خاطرنشان کرد: در این پروسه بازسازی، صفر تا ۱۰۰ اتوبوس پیاده شده و مجدد جایگذاری میشود. تمامی قطعات فرسوده موتور، اتاق، شیشهها و … با قطعات جدید جایگزین شده و بدنه زنگ زدایی میشود. همچنین ورقهای پوسیده تعویض و مجدداً رنگ آمیزی انجام و صندلیها با روکشهای مخمل برای افزایش آسایش شهروندان تعبیه میشود.
وی اظهار کرد: هزینه بازسازی یک دستگاه اتوبوس حدود یک دهم هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس جدید است که از نظر هزینه، بازسازی اتوبوسها قطعاً بسیار مقرون به صرفهتر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: هر شش ماه یک بار اتوبوسها مورد معاینه فنی قرار میگیرد و اگر اتوبوسی دودزا باشد، حتی حق ورود به شهر را ندارد.