حبیبی: شکست محمدیان در المپیک غیرمنتظره بود/ حسن یزدانی تاکتیک خوبی مقابل تیلور داشت

سرپرست سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: تاکتیکی که برای حسن یزدانی مقابل کشتی‌گیر آمریکایی در المپیک در نظر گرفته شده بود، خوب بود و فقط در ثانیه‌های آخر و خارج از این تاکتیک امتیاز از دست داده شد.

حبیبی: شکست محمدیان در المپیک غیرمنتظره بود/ حسن یزدانی تاکتیک خوبی مقابل تیلور داشت

هادی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد احتمال تغییر کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: من فکر می‌کنم الان وقت جابه‌جایی نیست، باتوجه به اینکه 50 روز تا جهانی نروژ وقت داریم، بهتر است همین کادرفنی بماند. این نظر من است و معتقدم برای بررسی عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در المپیک می‌توانیم گروه آنالیز و کارشناسی بیاوریم تا سه سال گذشته را رصد کنیم که کجا بودیم و به کجا رسیدیم. در واقع چه کار برای کشتی کردیم که توقع داریم.
وی در ارزیابی نفر به نفر تیم ملی در توکیو تاکید کرد: رضا اطری دو تا کشتی خیلی خوب گرفت و بیشتر از خودش ظاهر شد. او مقابل آنهایی که باخته بود، در ژاپن پیروز شد و با دو کشتی بعدی هم می‌توانست بهتر کشتی بگیرد. اگر هر کدام از دو کشتی‌گیر روس و آمریکایی را شکست می‌داد، در واقع ستاره تیم ما می‌شد. در 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی به باجرانگ باخت که همه 65 کیلوگرم‌های ما به او باخته‌اند. فکر کنم یک بار ابتدای کشتی‌ این نماینده هند، مسعود اسماعیل‌پور او را برد و بعد هر نماینده‌ای در این وزن داشتیم، به باجرانگ هندی باختند و نمی‌توانستیم در این وزن پرترافیک و پر از مدعی توقع بیشتری داشته باشیم.
نفر چهارم سال 2003 جهان ادامه داد: مصطفی حسین‌خانی یک کشتی گرفته و به نفر اول وزن 79 کیلوگرم جهان باخته، به کسی که جردن باروفس را برده، در سه وزن اول درواقع اتفاق عجیبی رخ نداده و کشتی‌گیری هم خارج از چارچوب خود ظاهر نشده است.
حبیبی در مورد عملکرد حسن یزدانی در مصاف سوم با دیوید تیلور آمریکایی خاطرنشان کرد: تاکتیک خوبی این بار برای یزدانی در نظر گرفته شده بود و او هم خوب انجامش داد. او در این کشتی دو ایراد فنی داشت که زیر دادن و خاک شدن در همان ثانیه های پایانی بود. آنالیز خوبی روی تیلور شده بود و کُچ هم به خوبی انجام شد. صدای سرمربی تیم ملی می‌آمد که در همان ثانیه های آخر، درحالیکه یزدانی پیش بود، می‌گفت حسن دست راستش را پایین بیاورد، اما او دستش را بالای سر تیلور برد و تیلور کاری که می‌خواست را انجام داد. کاری که از دست کُچ برمی‌آمد، انجام شد.
این مربی کشتی تهران با اشاره به شکست غیرمنتظره محمدحسین محمدیان مقابل حریف گرجستانی گفت: جایی که می‌شود انتقاد کرد، باخت محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم بود؛ چراکه توقع بیشتری از او می‌رفت، اما به یک کشتی‌گیری کمتر از خودش باخت. محمدیان می‌توانست صاحب مدال المپیک شود. در 125 کیلو هم امیرحسین زارع جوان رو به رشدی است که کشتی‌های خوبی گرفت و به نظر من برنزی که گرفت، خیلی خوب بود.
هادی حبیبی در پایان عنوان کرد: تصمیم‌گیری در مورد آینده کادرفنی تیم ملی با مجموعه فدراسیون کشتی است و آنها بهتر می‌دانند در این مقطع باید چه تصمیمی گرفته شود، اما با توجه به زمان کمی که تا جهانی فرصت هست، به نظر من تغییر منطقی نیست. ضمن اینکه من فکر می‌کنم نیاز اکنون کشتی ما، پشتوانه‌سازی است. اگر در رده‌های پایه خوب کار کنیم، در المپیک‌های بعدی موفق عمل خواهیم کرد؛ همانطور که پشتوانه‌سازی باعث شناسایی جوان 20 ساله‌ای همچون امیرحسین زارع شده که در این المپیک هم روی سکو رفته است. خروجی کشتی ما در اغلب المپیک‌ها همین دو، سه مدال بوده است. اگر برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم، می‌توانیم کیفیت مدال‌های‌مان را افزایش بدهیم. البته با همین شرایط هم کشتی شکست نخورده و 60-70 درصد مدال کاروان ورزش ایران در المپیک از سوی کشتی‌گیران به دست آمده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار