افزایش افسارگسیخته قیمت هویج در کاشان/آیا پای دلالان در میان است؟

قیمت هویج در کاشان به صورت افسارگسیخته افزایش داشته است و این سوال مطرح است که آیا پای دلالان در میان است؟

افزایش افسارگسیخته قیمت هویج در کاشان/آیا پای دلالان در میان است؟

در چند روز گذشته شاهد افزایش برخی از اقلام و محصولات سیفی نظیر هویج بودیم؛ این محصول به دلیل تقاضای بالای مصرف و کمبود قیمتی چندین برابری پیدا کرده است.
عدم تناسب عرضه و تقاضای هویج در بازار مصرف کاشان موجب شده است تا قیمت این سیفی از موز بیشتر باشد و همین موضوع باعث شده است تا نارضایتی زیادی را برای شهروندان ایجاد کند و هیچ مسئولی نیز جوابگوی درد مردم نباشد.
یکی از واحدهای صنفی عرضه میوه و سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان ضمن اشاره به تعطیلی چند روزه میدان میوه و تره بار اظهار داشت: این موضوع و عدم عرضه آن در روزهای گذشته باعث شد که با وجود تقاضای بالا جهت خرید قیمت آن مجددا افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت این محصول نیز به دلیل خرید بالا است، افزود: هیچ مغازه‌داری دوست ندارد که کالای خود را به قیمت بالا و خارج از عرف به دست مصرف کننده برساند اما از آنجا که خرید ما بالا است ما هم مجبور هستیم کالای خود را با سود بسیار ناچیز به دست مصرف‌کننده برسانیم.
یکی دیگر از دارندگان واحد صنفی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه افزایش قیمت نامتعارف محصولات موجب می‌شود تا سود فروش ما نیز کم شود، اظهار داشت: این شرایط برای ما نیز سخت است چراکه باید هزینه زیادی را بابت خرید هویج پرداخت کنیم و اگر هم نداشته باشیم به دلیل نقص در اجناس مشتری‌های ما کم می‌شود.
وی با بیان اینکه جای خالی نظارت در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود، افزود: همانطور که مسئولان در پیش از عید و در طول مدت زمان تعطیلات عید نوروز اکیپ‌هایی را برای نظارت پیش‌بینی می‌کنند لازم است برای شرایط ویژه همانند شرایط فعلی نیز این اکیپ ها وجود داشته باشد.
این دارنده واحد صنفی با بیان اینکه تنها گروهی که فشار ناشی از این گرانی را متحمل می‌شوند، مردم هستند، ابراز داشت: آنچه که برای مصرف‌کننده اهمیت دارد قیمت محصولات است و اگر بخواهد هویج کیلویی 30هزار تومان را خریداری کند از چند قلم خرید میوه خود به دلیل قیمت بالای آن صرف نظر می‌کند.
وی با بیان اینکه این شرایط علاوه بر اینکه مردم خرید کمتری دارند، سود کمتری نیز عاید ما می‌شود و از این رو تنها گروهی که از وضعیت موجود شود می‌کنند، دلالان هستند و لازم است نظارت کافی علاوه بر واحدهای صنفی بر میادین میوه و تره باز نیز باشد.
یکی از شهروندان کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه باید به مسئولان گفت که سزاوار است برای یک کیلو هویج 30هزار تومان پول بدهم؟، اظهار داشت: آیا این قیمت تاثیری در قیمت خرید از کشاورز دارد؟؛ من می‌توانم به جرات بگوئیم نه!
وی با بیان اینکه از این شرایط تنها عده‌ای دلال سود می‌برند، افزود: کشاورز قیمتی که برای فروش تعیین شده شاید تفاوت محسوسی نداشته باشد اما دلالان به دلیل کاهش خرید و کاهش سود آنچه که از کشاورز خرید می‌کنند با چندین برابر قیمت به دست مصرف کننده می‌رسانند.
یکی دیگر از شهروندان کاشانی با بیان اینکه هر بار و در هر نقطه یک نوع میوه به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: یک مرتبه روی موز، بار دیگر روی خیار، الان هم که روی هویج اذهان عمومی جلب توجه کرده است.
وی با بیان اینکه قطعا این افزایش قیمت نه به دلار مرتبط است و نه به موارد دیگر افزود: آنچه این وسط موجب رنجش مردم شده است سودجویی یک عده دلال است و لازم است مسئولان به ویژه در دولت سیزدهم باید با حذف واسطه از بروز این قیمت‌های کاذب خودداری کنند.
عباس رحمانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل افزایش مجدد قیمت هویج در روزهای اخیر اظهار داشت: با توجه به تعطیلی‌های گذشته و همچنین تعطیلی میادین میوه و تره بار میوه و سیفی‌جات در واحدهای صنفی عرضه نشد.
وی با بیان اینکه عدم عرضه سیفی‌جات نظیر هویج موجب شد تا قیمت این محصول مجدد افزایش پیدا کند، افزود: محصول هویج اصفهان تا اواسط شهریور برداشت می‌شود و قطعا با برداشت و توزیع آن قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان کاشان با بیان اینکه محصول هویج شیراز به دلیل آفت 70 درصد آن از بین رفت، ابراز داشت: افزایش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز دلیلی شده تا قیمت این محصول سیفی افزایش پیدا کند و امیدواریم با برداشت محصول اصفهان شاهد کاهش محسوس قیمت باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار