بادکش صورت چیست؟ چگونه این تکنیک به زیبایی کمک می کند؟

یکی از روش های ماساژ صورت که بسیار هم پرطرفدار است ، بادکش صورت است که با استفاده از لیوان های کوچک و سیلیکونی مخصوص بادکش صورت استفاده می شود و تفاوت بسیار زیادی با بادکش بدن دارد. 

بادکش صورت چیست؟ چگونه این تکنیک به زیبایی کمک می کند؟

بادکش صورت چیست؟

بادکش درمانی به طور کلی از طب سنتی چین وارد طب سنتی کشورهای دیگر شده است، از قدیم مردم از این روش درمانی برای زیبایی و جوانسازی پوست خود استفاده می کرده اند.

بادکش صورت ( به انگلیسی : Facial Cupping ) هزاران سال است که به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی برای کاهش چین و چروک صورت و صاف و روشن شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

بادکش صورت و بلند کردن پوست صورت به وسیله مکش ایجاد شده یک راه بدون درد به منظور افزایش خونرسانی به پوست و عضلات صورت و در نتیجه جوان سازی صورت مورد استفاده قرار میگیرد. بادکش صورت باعث ایجاد عروق خونی جدید در صورت میشود . از سویی دیگر با زهکشی بهتر سموم و مایعات اضافه در صورت و گردن می شود.

بادکش صورت در قسمت پیشانی ، سینوس ها و بینی میتواند منجر به تسکین سردرد و گرفتگی های بینی شود.

مکشی که لیوان بادکش روی پوست صورت ایجاد می کند سبب بروز پارگی های بسیار ریز در پوست صورت می شود که پاسخ التهابی بدون ، فراخوانی پلاکت ها و گلبولهای سفید به ناحیه صورت و افزایش کلاژن سازی ، خونرسانی و تغذیه عضلات و پوست صورت در نتیجه جوانسازی پوست می شود.

مکش با قدرت زیاد در ناحیه صورت و به خصوص گردن میتواند منجر به افتادگی پوست شود بنابراین ، بادکش صورت بر خلاف بادکش بدن معمولا با مکش زیاد و کبودی همراه نیست و هیچ گونه دردی ندارد.

بادکش صورت با اقبال عمومی روبرو شده است و به صورت مراقبت های روتین در کلینیک های پوست و چشمه های آب گرم به صورت حرفه ای ارائه می شود.

بادکش صورت, بادکش صورت در خانه, مزایای بادکش صورت تفاوت بادکش صورت و بادکش بدن

تفاوت بادکش صورت و بادکش بدن

لیوان های بادکش صورت به صورتسفارشی و به منظورزیبایی ساخته میشود تا پوست ظریف صورت دچار اسیب نشود.
با وجودی که بادکش برای ایجاد ترمیم پوستی و تقویت خونرسانی به بخش خاصی از بدن انجام میشود ولی بادکش صورت بسیار بسیار ملایم تر از بادکش بدن انجام میشود و باید مراقب بود کوچکترین کبودی ای هنگام بادکش روی صورت ایجاد نشود و لیوان بادکش بیشتر از چند ثانیه در یک محل باقی نماند.

لیوان بادکش صورت معمولا کوچک و نرم هستند و مکش بسیار کمتری نسبت به بادکش بدن دارند.
برای بادکش بدن از لیوان های شیشه ای یا پلاستیک سخت استفاده میشود که از حرارت یا پمپ باد برای ایجاد مکش استفاده می شود که مکشی بسیار قوی ایجاد میکند ولی برای بادکش صورت معمولا از لیوان های نرم و سلیکونی استفاده میشود که با فشار انگشت به دو طرف لیوان یک مکش بسیار خفیف روی پوست ایجاد میکنند.

بادکش بدن برای کاهش تنش عضلات ، بهبود عملکرد سلول های عضلانی و در نتیجه کاهش التهاب و درد استفاده میشود ولی بادکش صورت به منظور ماساژ عمیق پوست و جوانسازی پوست و افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به سلول های پوست و تخلیه سموم لنفاوی صورت انجام می شود.

بادکش بدن همراه با مکش متمرکز و طولانی مدت در یک نقطه است که با درد و کبودی همراه می شود ولی بادکش صورت یک مکش ملایم و لغزان ایجاد میکند که نباید بیشتر از چند ثانیه در یک نقطه بماند و هیچ گونه کبودی یا دردی ندارد.

عکس بادکش صورت, بادکش صورت برای چاقی, عوارض بادکش صورت مزایای بادکش صورت

مزایای بادکش صورت

کاهش تنش عضلات صورت
تحریک سلول های پوستی برای تولید کلاژن
افزایش ضخامت پوست به خصوص برای افرادی که پوست نازک و بی جان دارند



افزایش گردش خون ، تغذیه و اکسیژن رسانی به پوست صورت
تقویت بافت صورت
روشن تر کردن پوست و ایجاد درخشش پوست صورت
کاهش چروک ، لک های ناشی از افزایش سن
به حداقل رساندن اسکار و چین و چروک صورت
کاهش پف صورت
تنظیم تولید چربی در سلول های پوستی
افزایش جذب مواد درمانی روی پوست
تحریک تولید کلاژن سازی با بادکش صورت

کلاژن پروتئین اصلی تشکلی دهنده سلول های پوستی و عامل انعطاف پذیری پوست است. تولید کلاژن با افزایش شن، کاهش پیدا میکند و صورت مستعد چین و چروک و خطوط ظریف می شود.
بادکش صرت با ایجاد پارگی های بسیار ریز و میکروسکوپی در بافت پوست صورت باعث افزایش کلاژن سازی در آن ناحیه برای ترمیم آسیب ایجاد شده می شود در نتیجه بافت جایگزین پوست شما را محکم تر انعطاف پذیر تر و درخشان تر می کند.

کاهش پف صورت با بادکش

در صورتی که سیستم لنفاوی صورت ضعیف شده باشد ، ماسعات اضافی زیر پوست محبوس شده و منجر به پف کردن صورت می شود . لیوان های بادکش با مکشی که ایجاد میکنند باعثتحریک غدد لنفاوی شده و تخلیه سموم صورت را تسهیل نموده و مانع از احتباس آب زیر پوست صورت و ایجاد تورم و پف صورت می شود. بنابراین بادکش صورت باعث می شود گونه هایی مشخص و بجسته داشته باشید و کیسه های متورم زیر چشمتان از بین برود.

بادکش صورت و بادکش بدن, کاهش پف صورت با بادکش, آموزش بادکش صورت در خانه جوانسازی پوست صورت با بادکش صورت

افزایش درخشش و سلامت پوست صورت با بادکش

اثر بادکش صورت به مرور زمان و به آرامی روی پوست ایجاد می شود. بادکش صورت باعث میشود خون تازه و اکسیژن دار به لایه سطحی پوست بیاید و با افزایش جریان خون مقدار زیادی مواد مغذی به پوست صورت برسد و ظاهر پوست را دوباره احیا کند . افزایش ناگهانی جریان خون به صورت باعث میشود پوست صورتتان حدود 10 دقیقه قرمز یا صورتی شود و پس از آن دوباره به حالت اولیه بازگردد و کم کم با پوستی درخشان تر و روشن تر روبرو خواهید شد.
بادکش صورت اسکارهای زخم را کم عمق تر کرده و رنگ کلی صورت را روشن میکند و منافذ پوستی را به حداقل می رساند.

افزایش جذب لوسیون ها و سرم های درمانی با بادکش صورت

یکی از فواید بادکش صورت ، باز کردن منافذ پوستی است که باعث میشود جذب لوسیون ها و سرم های درمانی افزایش پیدا کرده و به عمق بیشتری از پوست نفوذ کنند.

جوانسازی و کاهش خطوط ریز با بادکش صورت

با وجودی که هیچ راهی برای پیشگیری از پیری وجود ندارد ولی شما میتوانید با روش های درمانی ایجاد چین و چروک پوست را به تعویق بیندازید.
یکی از روش های طبیعی برای جوانسازی پوست صورت و کاهش چین و چروک و از بین بردن خطوط صورت ، بادکش صورت است.

بادکش صورت, بادکش صورت در خانه, مزایای بادکش صورت عوارض استفاده از بادکش صورت

عوارض بادکش صورت

با وجودی که بادکش صورت اگر به اندازه با مکش درست انجام شود کاملا بی خطر است ولی ممکن است برای برخی افراد راحت نباشد و با عوارض جانبی روبرو شوند از جمله :
حالت تهوع
عرق سرد

سرگیجه
سوختگی یا کبودی
افتادگی پوست

بادکش صورت باید روی پوست کاملا سالم و غیر ملتهب انجام شود و قبل از بادکش پوست صورت با روغن های مناسب کاملا چرب شده باشد که لیوان بادکش بتواند به سادگی روی پوست بلغزد.

در صورتی که بعد از بادکش با سوزش یا خارش روبرو شدید به دلیل ایجاد فشار یا ماساژ بیش از حد است که بعد از چند ساعت کاملا رفع خواهد شد ولی برای سری بعد باید مراقب باشید که ملایمتر رفتار کنید.

بادکش صورت, بادکش صورت در خانه, مزایای بادکش صورت آموزش بادکش صورت در خانه

آموزش بادکش صورت در خانه

بادکش صورت باید بسیار کوتاه مدت انجام شود ، شما میتوانید هفته 1 - 2 بار قبل یا بعد از استفاده از سرم های تغذیه کننده پوست برای جذب بهتر از بادکش صورت استفاده کنید.
در ابتدا باید صورت را کاملا تمیز کنید که عاری از هر گونه آلودگی ، گرد و غبار یا لوازم آرایشی باشد.

بهترین زمان برای بادکش صورت بعد از حمام است که پوست کاملا تمیز شده باشد.
با استفاده از یک روغن طبیعی مثل روغن جوجوبا صورت خود را کاملا چرب کنید.
لیوان مخصوص بادکش صورت را به آرامی با دو انگشت فشار داده و روی صورت قرار دید تا بچسبد ، هنگامی که روی پوستتان احساس کشش داشتید بدون این که لیوان را بلند کنید ، شروع به لغزاندن لیوان بادکش ، به آرامی روی صورت کنید.

بادکش صورت برای جوش, عکس بادکش صورت, بادکش صورت برای چاقی آموزش بادکش صورت

سعی کنید تمام حرکات از سمت مرکز صورت به سمت خارج و بالا باشد.
لیوان بادکش را از وسط چانه در امتداد خط فک به گوش برسانید.
لیوان بادکش را از گوشه لب به سمت میانی گوش بکشید.
لیوان بادکش را از تیغه بینی به سمت گونه ها بکشید .
لیوان بادکش را از وسط پیشانی به شقیقه برسانید.
لیوان بادکش را از ابروها به سمت رستنگاه مو بکشید.
لیوان بادکش را از زیر چانه به گوشه خارجی فک بکشید.

برای بادکش زیر چشم ، لیوان بادکش را از کنار تیغه بینی به گوشه خارجی چشم بکشید.
برای بادکش گردن میتوانید لیوان را از پایین به بالا حرکت دهید یعنی از استخوان ترقوه به سمت استخوان فک.

مثلا اگر میخواهید ماساژ را از چانه به سمت گوش انجام دهید میتوانید با دو انگشت شصت و سبابه لیوان بادکش را فشار داده روی چانه قرار دهید و چند ثانیه صبر کنید تا کاملا به صورت بچسبد و سپس به آرامی لیوان را به سمت گوشت بلغزانید.
اجازه ندهید لیون بادکش بیشتر از چند ثانیه در یک نقطه بماند وگرنه منجر به فشار بیش از حد و ایجاد کبودی روی صورت خواهد شد.

لیوان های بادکش مخصوص صورت در اندازه های مختلف تولید شده اند که بزرگترین سایز آن ها مخصوص پیشانی و گونه ها و گردن،لیوان های متوسط برای ناحیه T ، بینی و ابرو است و از لیوان های گوچک برای چانه ، بالای لب ها و کاسه چشم استفاده میشود.
حداکثر زمانی که میتوانید برای ماساژ صورت با بادکش صرف کنید ، 5 - 10 دقیقه است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار