علائم بیماری کووید-۱۹ در میان افراد واکسینه شده

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده کمتر از دیگران به سرفه و سوزش گلو مبتلا می‌شوند.

علائم بیماری کووید-۱۹ در میان افراد واکسینه شده

همانطور که مشخص است واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، البته ممکن است برخی افراد پس از دریافت واکسن کرونا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند و بعضی از علائم آن را تجربه کنند. به دلیل پدیدار شدن گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا، تعداد افراد واکسینه شده که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند افزایش پیدا کرده است.

عفونت دستیابی به موفقیت چه زمانی رخ می‌دهد؟

عفونت دستیابی به موفقیت (Breakthrough Infection) زمانی رخ می‌دهد که یک فرد پس از دریافت دو دوز واکسن کرونا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شود، معمولاً این فرد کرونای بدون علامت، خفیف یا متوسط را تجربه می‌کند. با وجود اینکه عفونت دستیابی به موفقیت بسیار شبیه عفونت فرد واکسینه نشده است، اما تفاوت‌های زیادی نیز در زمینه علائم بیماری و مدت زمان بهبود بیماری با یکدیگر دارند. افراد واکسینه نشده بیشتر از کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند در معرض ابتلاء به نوع کشنده بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند معمولاً به نوع شدید بیماری مبتلا نمی‌شوند.

آیا افراد واکسینه شده تب بالا را تجربه می‌کنند؟

زمانی که افراد به بیماری کووید _۱۹ مبتلا می‌شوند معمولاً تب بالا را تجربه می‌کنند، تب بالا جز اولین علائم این بیماری در نظر گرفته شده است. مشاهده شده است که افراد واکسینه شده پس از مبتلا شدن به عفونت دستیابی به موفقیت معمولاً دچار تب بالا نمی‌شوند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده ۵۸ درصد کمتر از افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند تب بالا را تجربه می‌کنند. از آنجایی که تب نشانه التهاب بدن است، ممکن است آنتی بادی موجود در بدن پس از دریافت واکسن کرونا به کاهش التهاب کمک کند، بنابراین این گروه از افراد دچار تب بالا نمی‌شوند. علاوه بر این، افراد واکسینه شده دیگر علائم مربوط به تب مانند لرز را نیز کمتر تجربه خواهند کرد.

آیا سرفه مداوم جز علائم عفونت دستیابی به موفقیت در نظر گرفته می‌شود؟

سرفه مداوم نیز یکی از علائم رایج بیماری کووید -۱۹ است و ممکن است برای مدت زمان طولانی ماندگار باشد، سرفه و سوزش مداوم گلو نشان می‌دهد که ویروس به دستگاه تنفس فوقانی آسیب وارد کرده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده کمتر از دیگران به سرفه و سوزش گلو مبتلا می‌شوند، محققان در حال بررسی دلیل این اتفاق هستند.

علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده چیست؟

به نظر می‌رسد که بیشتر افراد مبتلا به عفونت دستیابی به موفقیت علائم شبیه به سرماخوردگی را تجربه می‌کنند و درگیر علائم شدید بیماری کووید -۱۹ نمی‌شوند. به گفته متخصصان، افراد واکسینه شده پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ علائمی مانند سردرد، آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی، بدن درد و خستگی را تجربه می‌کنند، این علائم معمولاً طی پنج تا هفت روز بهبود پیدا می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار