اصفهان کووبرکت ندارد / نیمی از ظرفیت روزانه واکسیناسیون خالی است

 مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: واکسن کووبرکت در استان اصفهان موجود نیست و تنها واکسن سینوفارم برای شهروندان تزریق می‌شود.

اصفهان کووبرکت ندارد / نیمی از ظرفیت روزانه واکسیناسیون خالی است

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت استان اصفهان دُز اول و ۹۱۵ هزار نفر هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۲۱ درصد اصفهانی‌ها ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

وی افزود: بر این اساس ۵۹ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دُز اول و ۲۱ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه روز گذشته ۵۵ هزار نفر به مراکز واکسیناسیون کرونا در اصفهان مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: این میزان واکسیناسیون نصف ظرفیت واکسیناسیون در استان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت روزانه واکسیناسیون در استان اصفهان ۱۱۰ هزار نفر است، اضافه کرد: این در حالی است که مردم اصفهان آنطور که باید از دریافت واکسن کرونا استقبال نمی‌کنند.

راه‌اندازی مراکز سیار واکسیناسیون کرونا در اصفهان

فدایی با اشاره به اینکه واکسیناسیون سیار نیز در اصفهان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: برای این امر در شهرک‌های صنعتی و میادین اصلی شهر که تردد زیاد است تعداد اتوبوس برای واکسیناسیون اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون مادران باردار در منزل ابراز داشت: این امر برای مادرانی که استراحت مطلق هستند امکان دارد اما دعوت می‌کنیم که این مادران نیز به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر برای تزریق دُز اول واکسیناسیون تنها واکسن سینوفارم موجود است، تصریح کرد: واکسن کووبرکت در اصفهان وجود ندارد.

۳۹ درصد دانش آموزان دُز اول واکسن کرونا دریافت کردند

وی در ادامه به واکسیناسیون ۳۹ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله با دُز اول واکسن در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم مراجعات مردم برای واکسیناسیون کرونا در هر روز دو برابر شود تا بتوان به زودی واکسیناسیون کامل را اعمال کرد.

فدایی تصریح کرد: هیچگونه کمبود واکسن کرونا در استان اصفهان وجود ندارد و به میزان کافی واکسن داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار