علائم و نشانه های گوش درد در نوزادان

یکی از مشکلات بسیار شایع که بیشتر نوزادان تا 6 ماهگی با آن روبه رو می شوند و بسیار هم آزاردهنده است گوش درد به شمار می آید که موجب می شود نوزاد دائم گریه کند. در این حالت والدین باید خیلی حساسیت به خرج دهند و دلیل این است که نوزاد قادر به سخن گفتن نیست، پس نمی تواند مشکلش را بیان کند تا والدین راهی برای درمان آن بی اندیشند. برای تشخیص راحت تر والدین، ما در این مقاله از کلینیک شنوایی سمعک قلهک می خواهیم علائم و راه های تشخیص گوش درد نوزادان را معرفی کنیم.

علائم و نشانه های گوش درد در نوزادان

مهترین علت گوش درد نوزاد

گوش درد در نوزادان، ممکن است به دلایل مختلفی مانند ضربه خوردن به گوش، پاره شدن پرده گوش و ... اتفاق بی افتد. اما یکی از مهم ترین علت های گوش درد در نوزادان عفونت در گوش است. عفونت گوش در نوزادان بسیار طبیعی و شایع است و دلیل آن هم ضعف در عملکرد شیپور استاش است که به مرور زمان و با افزایش سن، این مشکل برطرف خواهد شد.

شایع ترین علائم گوش درد در نوزادان

• سبز شدن رنگ مدفوع
• بی تابی و گریه های مداوم به خصوص در شب
• دست زدن به گوش
• قرمزی وسرخ شدن بی اندازه گوش

معمولا این عوامل می تواند نشان دهنده گوش درد در نوزاد باشد. برای اطمینان بیشتر می توانید دست خود را بر روی گوش نوزاد قرار دهید و اگر بی تابی کودک به دلیل گوش درد باشد گریه کودک شدیدتر می شود. به خاطر داشته باشید که تشخیص والدین بسیار مهم است و در صورتی که تجربه کافی وجود نداشته باشد، ممکن است مثلا کودک درحال دندان در آوردن باشد یا دل درد داشته باشد و به اشتباه تصور شود که گوش درد دارد.

راه های پیشگیری از عفونت گوش

برای نوزادان بهترین و طیبعی ترین چیزی که موجب ایمنی در کل بدن می شود، شیر مادر است که کمک شایانی هم به جلوگیری از گوش درد می کند. نکته بعدی استفاده از پستونک است که باید استفاده از آن را بسیار محدود کنید و در آخر هم نحوه شیر دادن به نوزاد با شیشه شیر است که بهترین حالت شیر دادن به نوزاد در حالت نیمه نشسته است.

درمان گوش درد نوزاد

علائم و نشانه های گوش درد در نوزادان,آشنایی با علائم و نشانه های گوش درد در نوزادان روش های درمان گوش درد نوزاد

گوش درد نوزاد معمولا به طور خود به خود و طبیعی درمان می شود و اگر این اتفاق رخ نداد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. برای تسریع بهبود گوش درد نوزاد می توانید از کمپرس آبگرم استفاده کنید، مصرف مایعات و آب می تواند امکان عفونت گوش در نوزاد را کاهش دهد
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار