قرص لیورگل چیست؟

کبد مهمترین و بزرگترین کارخانه شیمیایی بدن است که وظیفه سم زدایی از بدن را به عهده دارد و حفظ سلامت این دومین عضو مهم بدن بسیار ضروری می باشد. قرص لیورگل یکی از داروهای گیاهی است که بر روی سلامت کبد تاثیر مثبت می گذارد.

لازم است بدانید که آسیب های کبدی که به دنبال تخریب سلولی ناشی از فعالیت ویروسی و تغییرات التهابی ثانویه ناشی از تحریک سیستم ایمنی بدن بروز می کند امکان دارد به مدت ده تا بیست سال به صورت پنهان فعال بماند و تا زمان بروز سیروز کبدی هیچگونه علامت و نشانه‌ای از خود نشان ندهد. این مدت فرصت مناسبی برای درمان بیمار و جلوگیری از پیشرفت جدی بیماری می باشد. در ادامه با قرص لیورگل برای درمان بیماری های کبدی آشنا می شوید.

قرص لیورگل چیست؟

این قرص را از عصاره گیاه خارمریم از راه تحریک سنتز پروتئین ریبوزومال که که موجب افزایش قدرت نوسازی سلول های کبدی می شود، تهیه می کنند. این دارو یک درمان کمکی کاملا موثر و مفید در رفع مسمومیت های کبدی و هپاتیت ها، پیشگیری از بروز سیروز کبدی و درمان کبد چرب می باشد. درباره گیاه خار مریم که از عصاره آن، این قرص را تهیه می کنند باید بدانید که میوه‌ گیاه خار مریم دارای فلاونوئید‌های گیاهی مهمی چون سیلی‌ بین، سیلی‌ کریستین و سیلی‌ دیانین است که در مجموع آنها را سیلی‌ مارین می نامند و همه آنها دارای اثرات محافظت کننده‌ کبدی هستند. ذکر این نکته نیز در این قسمت ضروری است که هر قرص روکشدار حاوی گیاه خشک خارمریم، دارای ۷۰ میلی گرم سیلی مارین می باشد.
قرص لیورگل و مصرف آن در بارداری و شیردهی

موارد مصرف این قرص:

از این دارو به منظور های متفاوت زیر استفاده می شود:

  • مخافظ کبد در برابر سموم
  • کمک به بازسازی و نوسازی سلول های کبدی
  • درمان هپاتیت حاد و مزمن
  • درمان سیروز کبدی
  • آنتی اکسیدان
  • کاهنده عوارض داروهای ضد سرطان
    تداخلات دارویی قرص لیورگل

نحوه عملکرد دارو

کبد انسان چند عمل مهم و حیاتی بدن را برعهده دارد که شامل متابولیسم هضم و سم زدایی مواد زاید بدن می باشند، هر نوع ضایعات می تواند تغییراتی در سلول های کبد ایجاد کنند و بدین صورت قدرت عمل کبد را تحت الشاع قرار خواهند داد.

درمان کبد چرب و صفرا با این قرص

ماده سیلی مارین موجود در این قرصها، دارای آنتی اکسیدان های پلی فنول و فلاونوئید است و این ترکیبات می توانند از طریق ساز و کار های مختلفی از آسیب سلول های کبدی جلوگیری کنند و نیز موجب بازسازی سلول های تخریب شده شوند، در زیر با برخی از این ساز و کار ها آشنا می شوید :
  • پیشگیری از ایجاد رادیکال های آزاد از طریق مهار آنزیم های تولید کننده آنها
  • از بین بردن و جذب مستقیم رادیکال های سمی آزاد موجود در کبد
  • مهار کردن پراکسیداسیون لیپیدی
  • فعال شدن عوامل موثر دفاعی همچون تیوردوکسین در برابر عوامل اکسید کننده
  • افزایش ایمنی و فعالیت های ضد التهابی
قرصهای لیورگل
ضمن موارد بالا، ماده مفید سیلی مارین موجود در این قرص ها می تواند از میزان کلسترول بد خون (LDL) بکاهد، بنابراین در نتیجه مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم؛ میزان ترشح صفرا افزایش می یابد که این عمل باعث تجزیه چربی های تجمع یافته در کبد و خون شده و در نتیجه از سمی شدن کبد جلوگیری می کند.

داروی لیورگل برای لک صورت و جوش

در بیماران مبتلا به اختلالات کبدی به دلیل تجمع زیاد چربی در خون و سایر بافت ها، لک های پوستی و جوش بر روی صورت و بدن آنها دیده می شوند که از جمله عوارض این اختلال می باشند.
بنابراین در صورتی که وجود لک و جوش صورت به دلیل عملکرد نادرست کبد و بیماری هایی همچون کبد چرب و یا هپاتیت بروز پیدا کند، با مصرف قرص های لیورگل و درمان کبد، بعد از مدتی این عوارض پوستی برطرف خواهد شد، البته تاثیر این قرصها برای رفع لک های پوستی و جوش قطعی نیست و در کنار درمان کبد می توانید با یک متخصص پوست نیز در این مورد مشورت کنید.
داروی لیورگل

عوارض جانبی:

اختلالات مختصر گوارشی از جمله عارضه های جانبی مصرف این قرص مطرح شده است.

تداخلات دارویی:

تا کنون برای این دارو تداخل دارویی خاص و مهمی گزارش نشده است که به ثبت رسیده باشد.

نحوه و مقدار مجاز مصرف:

از این دارو سه وعده در روز به شکل یک قرص ۱۴۰ میلی گرمی و یا دو عدد قرص ۷۰ میلی گرمی به همراه آب می توان استفاده کرد.
منع مصرف و مقدار استفاده از قرص لیورگل

مصرف در بارداری و شیردهی:

باید ذکر کنم که تا به الان از عوارض این قرص در دوران بارداری و شیردهی گزارشی نرسیده است و برای استفاده از این داروی گیاهی بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

منع مصرف دارو:

این دارو برای شخص خاص و یا بیماری خاصی ممنوعیت مصرف ندارد بنا بر آنچه که تا کنون ثبت شده است.

شرایط نگهداری:

دارو را در جای خشک و خنک و به دور از نور خورشید و اطفال نگهداری نمایید.
موارد مصرف و عوارض قرص لیورگل
هرچند قرص های لیورگل یک داروی گیاهی محسوب می شوند و منع مصرف ندارند و همچنین عارضه خاصی از آنها گزارش نشده است، اما سرخود و بدون مشورت با پزشک نه تنها از این قرص بلکه از هیچ داروی دیگری نیز استفاده نکنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار